Jak zmieniała się architektura PS4? Mamy odpowiedź na to pytanie
Serwis VGLeaks po tym, jak Sony oficjalnie zaprezentowało swoją konsolę (a raczej to co będzie w niej siedzieć) straciło konkretną kartę przetargową, jaką bez wątpienia były informacje o architekturze konsoli. Jednak w ich rękawie pozostało co ciekawego - początkowa architektura PS4 z 2011 roku, oraz ta ze stycznia 2013, dzięki czemu możemy porównać jak Sony zmieniało swój sprzęt - nie zawsze na lepsze.Serwis VGLeaks po tym, jak Sony oficjalnie zaprezentowało swoją konsolę (a raczej to co będzie w niej siedzieć) straciło konkretną kartę przetargową, jaką bez wątpienia były informacje o architekturze konsoli. Jednak w ich rękawie pozostało co ciekawego - początkowa architektura PS4 z 2011 roku, oraz ta ze stycznia 2013, dzięki czemu możemy porównać jak Sony zmieniało swój sprzęt - nie zawsze na lepsze.
Jak widzicie powyżej, specyfikacja PS4 w połowie 2011 roku prezentowała się następująco. 4-rdzeniowy procesor oparty na technologii Steamroller firmy AMD. Do tego 4 GM pamięci RAM z przepustowością szyny między GPU a pamięcią na poziomie 192 GB/s. Druga szyna wtedy miała przepustowość 12 GB/s.
Powyżej mamy architekturę ze stycznia 2013, czyli chwilę przed tym jak Sony postanowiło dołożyć 4 GB pamięci RAM. Jak widać, dołożono 4 rdzenie i zmieniono technologię ze Steamrollera na Jaguara, zmniejszono także przepustowość szyny pamięci do 176 GB/s, a w przypadku tej drugiej z 12 GB/s zmniejszono do 10 GB/s. Czy to źle? Na papierze tak, ale należy zauważyć, że zastosowano lepszy technologicznie procesor z większą ilością rdzeni. Jak wiemy, ostatecznie Sony dołożyło 4 GB RAM GDDR5, dzięki temu deweloperzy cieszyć się mogą aż 8 GB superszybkiej pamięci. I oby to miało przełożenie na efekty ich pracy.