"Funkcjonalność PS4 zmieni sposób w jaki gramy"

Gry
443V
"Funkcjonalność PS4 zmieni sposób w jaki gramy"
Paweł Musiolik | 11.03.2013, 16:36

Jeśli jesteście uczuleni na wszystko co wiąże się z następna generacją, to spokojnie możecie zignorować ten wpis. Jeśli jednak jesteście ciekawi tego, co do powiedzenia mają twórcy pracujący już z PlayStation 4, to śmiało możecie się zgłębić w lekturę wypowiedzi Jonathana Blowa, dewelopera odpowiedzialnego za Braid oraz The Witness, które jest czasowym tytułem na wyłączność zmierzającym na PS4.Jeśli jesteście uczuleni na wszystko co wiąże się z następna generacją, to spokojnie możecie zignorować ten wpis. Jeśli jednak jesteście ciekawi tego, co do powiedzenia mają twórcy pracujący już z PlayStation 4, to śmiało możecie się zgłębić w lekturę wypowiedzi Jonathana Blowa, dewelopera odpowiedzialnego za Braid oraz The Witness, które jest czasowym tytułem na wyłączność zmierzającym na PS4.

W rozmowie z internetowym serwisem EDGE, Jonathan podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat najnowsze konsoli Sony. Według niego to, co Sony dodało do konsoli nie tylko zostanie docenione rzez twórców, ale zmieni nasz sposób postrzegania na gry i to w jaki sposób będziemy grać.

Generalnie, to co oferuje PlayStation 4 jest bardzo interesujące. Jedną z takich rzeczy z której twórcy zdali sobie wreszcie sprawę jest streamowanie gier na YouTube. Oprócz tego materiały wideo i społeczność, która buduje się wokół tej funkcjonalności. To coś wielkiego.

Mnóstwo ludzi przykłada teraz ogromną uwagę do tego i wydaje się być interesujące to, co może wydarzyć się gdy zbudujesz wokół tego całą bazę użytkowników. To właśnie jest to, co mocno ekscytuje mnie w PS4. Chip, który nagrywa zawsze to co robisz w grze, korzystając z bufora 2-minut na materiał. Gdy wydarzy się coś niesamowitego w grze - wciskasz nagrywanie i jest, gdyż siedziało w buforze. To ten element, który zmieni rozgrywkę i sposób w jaki gramy.
Dalsza część tekstu pod wideo

A co miał do powiedzenia o swoich doświadczeniach z procesu tworzenia The Witness?

Jeśli chodzi o The Witness, najbardziej interesowało mnie to, jak szybka jest maszyna. Fakt jest taki, że PS4 posiada znacznie szybszą pamięć RAM niż jest w PC, co znacznie pomaga w rozdysponowaniu grafiką po zasobach, co jest łatwiejsze z racji tego, że operacje nie przechodzą przez Windowsa gdy chcemy uzyskać coś z GPU. Renderowanie rzeczy przez system operacyjny ma wpływ na wydajność. Jako, że na konsoli wszystko rozbija się o gry - tego problemu nie ma - co za tym idzie, gra działa znacznie lepiej. A jeśli tworzysz od początku do końca na jednym, dedykowanym grom sprzęcie - różnica jest znacząca.

O ile to nie kurtuazja w wypowiedziach, to mamy kolejne potwierdzenie tego, co Sony stara się przedstawić. Zmiana w podejściu i przystępna konsola dostosowana do trendów i chcąca wyznaczać nowe.

Źródło: własne

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper