Sniper: Ghost Warrior 2 w pigułce!

Gry
743V
Sniper: Ghost Warrior 2 w pigułce!
Kuba Kleszcz | 03.03.2013, 14:00

Polscy twórcy nie składają broni i przedłużają swoje rodowody. Co prawda do premiery Wiedźmina 3: Dziki Gon jeszcze daleko, ale póki co możemy się pochwalić światu rodzimym Sniper: Ghost Warrior 2. Tym razem zapowiada się na naprawdę dopracowaną produkcję, która ma sporo do udowodnienia graczom, których zaufanie nieco nadszarpnęli przy okazji premiery pierwszej części Ghost Warrior.Polscy twórcy nie składają broni i przedłużają swoje rodowody. Co prawda do premiery Wiedźmina 3: Dziki Gon jeszcze daleko, ale póki co możemy się pochwalić światu rodzimym Sniper: Ghost Warrior 2. Tym razem zapowiada się na naprawdę dopracowaną produkcję, która ma sporo do udowodnienia graczom, których zaufanie nieco nadszarpnęli przy okazji premiery pierwszej części Ghost Warrior.

Nadchodzi Sniper: Ghost Warrior 2. Co wiemy?

Dalsza część tekstu pod wideo

sniper gw 2 cover

->

Akcja nowego Snipera rozgrywać się będzie m.in w Bośni i Hercegowinie oraz na Filipinach. Otoczenie będzie bardziej zróżnicowane, ponieważ przemierzymy nie tylko dżunglę, ale również budynki, co nie zdarzało się w poprzedniej części gry.

-> CI Games (dawniej City Interactive) postąpili niczym Panowie z EA podczas prac nad Medal of Honor: Warfighter i zaprosili do współpracy ekspertów militarnych, którzy im podpowiadali w wielu kwestiach dotyczących rozgrywki, a w szczególności czynników mających wpływ na oddawanie strzału.

Zespół był uczony tego, jak prawdziwa broń snajperska działa i co ma wpływ na oddawany strzał, a także wykorzystywali swoją wiedzę strzelając na długich dystansach. Myślę, że to, czego się nauczyli, było bardzo pomocne i sprawi, że gracze poczują tę autentyczność, jakiej mogą oczekiwać od Sniper: Ghost Warrior 2.

->

W tworzeniu scenariusza udział wzięli doświadczeni w branży filmowej scenarzyści, celem zapewnienia większej filmowości nowej produkcji CI Games.. Twórcy uspokajają jednak, że zwrócili szczególną uwagę na ten aspekt, by gra nie zamieniła się w bezustanne oglądanie filmów. Sama historia ma być bardziej złożona i immersyjna.

-> Gra powstała na innym, nowszym silniku graficznym względem poprzedniczki - CryEngine 3, dzięki któremu gra prezentuje się naprawdę ładnie, zatem o jakość grafiki możemy być spokojni (kto jeszcze nie oceniał grafiki przedstawionej na dotychczasowych materiałach, tego zapraszam do obejrzenia obecnych w tekście filmików).

http://youtu.be/FM8FIO4j8r8

-> Przesiadka na nowy silnik niestety przyniosła CI Games sporo kłopotów, ponieważ ogarnięcie nowego silnika przełożyło się mnóstwo dodatkowej pracy, którą, jak sami mówią, mają już na szczęście za sobą, a to z kolei spowodowało liczne obsuwy, gdyż Sniper: Ghost Warrior 2 początkowo miał pojawić się... w sierpniu zeszłego roku.

-> Trzon rozgrywki nie uległ zmianie. Dalej sprowadza się w dużej mierze do skradania się w zaroślach, wypatrując wrogów i ładowaniu im kulek między oczy. Czasem jednak snajper będzie musiał zbliżyć się do wroga i zmieścić nóż między jego żebrami lub rozorać mu nim gardło, z czym radzi sobie równie wyśmienicie. Egzekucje z bliska okraszone są brutalnymi animacjami, a najlepsze strzały przedstawiane w postaci killcamów.

-> Killcamów niestety nie otrzymamy na premierę gry. Twórcy odpierają zarzuty, tłumacząc się, że to wina restrykcyjnego rynku niemieckiego, i dlatego zostały one wycięte, aby gra mogła tam zawitać. Killcamy zostaną dodane po premierze w formie patcha. Trudno uwierzyć w takie tłumaczenia, kiedy ten element gry można było po prostu wyciąć, tymczasem CI Games prawdopodobnie próbuje zatuszować fakt, że nie wyrobią się z nimi na premierę gry, nie chcąc jej przekładać po raz kolejny.

-> Rozgrywka będzie mogła poszczycić się wyjątkowo wysokim poziomem brutalności. Na prezentowanych dotychczas screenach można było zobaczyć, jak biegnący żołnierz zostaje postrzelony w kolano i pozbawiony nogi lub innym razem całej ręki. Takie sceny zdecydowanie zachęcą graczy do kreatywności w brutalnej rozgrywce (tylko czekać, aż zgłoszą się po mnie panowie niosący białą koszulę ze zbyt długimi rękawami).

-> CI Games naprawiło swój błąd z pierwszej części Ghost Warrior. Mianowicie naprawili kulejące na całej linii SI, przez co sytuacje, kiedy przeciwnik rozpoznaje nas leżących w krzakach 500m od niego.

http://youtu.be/kUYCrIIYt7g

-> Tryb single player ma być znacznie dłuższy niż ten w pierwszej części, który wtedy zajmował około sześciu godzin - CI Games oddaje nam do dyspozycji 11 długich misji osadzonych w różnym środowisku.

-> Jeden z producentów gry, Łukasz Janczuk, zdradza wysokie ambicje zespołu, mówiąc, że oprawa graficzna Sniper: Ghost Warrior 2 może konkurować, a nawet wypaść lepiej od Crysis 2 i Battlefield 3, dzięki dobrodziejstwom CryEngine 3:

CryEngine ma ogromny potencjał w tworzeniu gier na konsole. Wiele procedur, z którymi wcześniej mieliśmy trudności, teraz można łatwo i bezboleśnie zaimplementować. Dzięki tej technologii mogliśmy w pełni rozpostrzeć swoje skrzydła. CryEngine 3 = zwycięstwo.

->

Wiemy, że Sniper: Ghost Warrior 2 zawierać będzie tryb multiplayer, jednak sami twórcy nie chcieli nic o nim powiedzieć, stąd jedyne, co wiemy, to że będzie.

-> Nowy Sniper ponownie zadebiutuje w obniżonej cenie detalicznej, jednak tym razem jednocześnie na trzech największych platformach (ostatnim razem wersja na PS3 zaliczyła prawie roczną obsuwę). Kiedy wrócimy do dżungli z karabinem snajperskim w ręku? Niedługo, bo już 15 marca. [Kuba Kleszcz]

Źródło: własne

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper