PlayStation 4 mekką niezależnych deweloperów? Zobacz którzy tworzyć będą na PlayStation 4

Gry
611V
PlayStation 4 mekką niezależnych deweloperów? Zobacz którzy tworzyć będą na PlayStation 4
Paweł Musiolik | 25.02.2013, 15:02

Gry niezależne na aktualnej generacji konsol nie są tak popularne jak na PC-tach, gdzie segment rynku zwany Indie Games święci niesamowite sukcesy, wydając na świat mnóstwo owoców w postaci niezliczonej ilości dobrych gier. Kilka dni temu przy okazji informowaniu o nowej grze Jonathana Blowa - The Witness, że Sony bardzo otwarcie podejdzie do niezależnych graczy na rynku gier. Z tej też okazji, serwis Gamastura przygotował zestawienie niezależnych twórców z ich wypowiedziami na temat konsoli Sony.Gry niezależne na aktualnej generacji konsol nie są tak popularne jak na PC-tach, gdzie segment rynku zwany Indie Games święci niesamowite sukcesy, wydając na świat mnóstwo owoców w postaci niezliczonej ilości dobrych gier. Kilka dni temu przy okazji informowaniu o nowej grze Jonathana Blowa - The Witness, że Sony bardzo otwarcie podejdzie do niezależnych graczy na rynku gier. Z tej też okazji, serwis Gamastura przygotował zestawienie niezależnych twórców z ich wypowiedziami na temat konsoli Sony.

Spośród wszystkich deweloperów, są tutaj wielcy gracze jak Mojang, Gaijin Games czy Frozenbyte, a także mało znani konsolowym graczom firmy. Na samym końcu wpisu zamieścimy kompletną na ten moment listę firm planujących wydawanie i tworzenie gier na PS4, a wcześniej skupimy się na ich wypowiedziach, które wskazują na ogromną radość z tego, co pokazało Sony.

Na sam początek jednak zaskoczenie w studiu Mojang, które przyznaje słowami Daniela Kaplana, że on na ten moment niczego nie wie. Oczywiście jego komentarz był nacechowany pozytywnie.

To więcej niż sam wiem! To znaczy, rozmawiamy z wieloma osobami na temat wydania Scrolls, ale nic nie jest ustalone. Może wszyscy przeskoczymy na PS4. Nie wiem.
Dalsza część tekstu pod wideo

Podobnie reaguje studio Vlambeer, które nie chce niczego potwierdzić, ale słowami jednego z pracowników przyznało, że toczą się rozmowy na ten temat. Za to Ratloop, odpowiedzialne za Rocketbirds przyznaje, że druga część gry pojawi się na PlayStation 4 i prace nad nią już wystartowały. Ekipa dodaje, że początkowo musiała zgadywać w jaką stronę pójdzie ekosystem Sony, ale są zadowoleni z uwzględnienia Vity w planach odnośnie PS4. Podobnie zareagowało studio Gaijin odpowiedzialne za Bit.Trip, które przyznaje, że na 100% będzie tworzyć na PS4.

Znaczna część twórców przyznaje, że tworzy gry na PS4, ale nie może o nich na ten moment rozmawiać. Tak ma studio Roll7, odpowiedzialne za Euflorię Omni Systems, Ripstone tworzące w tym momencie na PS Vita, identycznie ma Iron Galaxy, które także odmawia komentarza na temat tego, co pojawi się na PS4. Bardziej rozmowny jest David Edery ze SpryFox, który zaprosił do pytania o grę za kilka miesięcy.

A dlaczego firmy wybierają PlayStation 4?

Jako twórca jestem ucieszony architekturą x86-64.

Przyznał Borut Pfeifer z 17-bit. Co ciekawe, dla niego wielkim plusem jest to, że Mark Cerny jest architektem konsoli i to on odpowiada za to jakie będzie PS4. Dla Boruta jest to sygnał, że Sony wie co robi i pociąg zwany PS4 nie wykolei się między żadną ze stacji. Ismail z Vlambeer przyznaje, że największe wrażenie zrobiły na nim wszystkie opcje działające w tle, włącznie z pobieraniem bez ingerencji użytkownika. Ale i tak według niego wszystko opiera się o otwartość platformy. Joost van Dongen z holenderskiego Ronimo przyznał za to, że największe wrażenie na nim zrobił pokaz Media Molecule. Według niego gracze tego nie zauważą, ale on jako twórca widzi w tym potencjał gier prawdziwie next-genowych jeśli chodzi o swobodę tworzenia.

Roll7 przyznaje, że otwartość Sony i miła współpraca są czymś, co skusiło ich na dalsze gry:

Grafika to grafika, wiadomo jak to wygląda dzisiaj. Ale prawdziwa siła konsoli leży w jej wsparciu dla funkcji społecznościowych. Praca z Sony jest bardzo przyjemna, ich ludzie bardzo nam pomagają w pracach nad grami. Fantastyczne jest to, że próbują znaleźć idealne miejsce PS Vita w nowym ekosystemie.

Paru twórców jak SpryFox, Ratloop czy Omni Systems przyznało, że funkcje dzielenia się nagraniami i zdjęciami z gier będą bardzo ważne zarówno dla nich jako twórców, oraz użytkowników konsoli. Dodatkowo większość z nich bardzo optymistycznie patrzy na integrację z technologią dostarczoną przez Gaikai, która może wydłużyć żywot PS4 o bardzo długo.

I to tyle wybranych wypowiedzi. Po całość zapraszam tutaj, dużo wartościowego czytania. A jeszcze na koniec jak obiecałem - lista wymienionych przez Sony firm tworzących na PS4.

Źródło: własne

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper