Nowe plotki na temat PlayStation 4 ujawniają plan informacyjny
Piątkowe noce z reguły są bardzo spokojne i bez wartościowych informacji, które potrafiłyby podnieść ciśnienie. Zazwyczaj tak jest i bardzo rzadko taki stan rzeczy się zmienia, jednak dzisiaj w nocy pojawiły się kolejne informacje na temat PlayStation 4, które potwierdziły się w kilku źródłach, możemy więc je uznać za bardzo prawdopodobne...Piątkowe noce z reguły są bardzo spokojne i bez wartościowych informacji, które potrafiłyby podnieść ciśnienie. Zazwyczaj tak jest i bardzo rzadko taki stan rzeczy się zmienia, jednak dzisiaj w nocy pojawiły się kolejne informacje na temat PlayStation 4, które potwierdziły się w kilku źródłach, możemy więc je uznać za bardzo prawdopodobne...
Najważniejszą i najświeższą informacją jest zdradzona przez serwis VGLeaks (do którego wrócimy później) linia życia konsoli PlayStation Orbis (nadal nazwa kodowa). Prezentuje się ona jak poniżej:
- 2011 czerwiec/lipiec – PC z Win7 64-bit i dopasowaną kartą ATi r9
- 2011 wrzesień/październik – PC z Win7 64-bit i dopasowaną kartą ATi r10
- 2012 Q1 – udostępnienie i konsultacje z większą ilością developerów
- 2012 E3 – start potencjalnego okna ujawnienia
- 2012 lipiec – devkity dla inżynierów piszących OS
- 2012 Q3 – pierwsze, prawdziwe sprzętowe devkity
- 2013 E3 – koniec potencjalnego okna ujawnienia
- 2013 Q4 – premiera
Co ciekawe, niektóre źródła jasno zaznaczyły, że Sony NIE zapowie PlayStation Orbis podczas E3, gdyż planuje to zrobić dużo wcześniej. Niektóre z nich precyzują, że będzie to jeszcze zanim rozpocznie się wiosna.
Kolejne plotki dotyczą nowych wieści na temat specyfikacji konsoli, która ma się klarować i powinny pojawić się nieznaczne odstępstwa od tego, co teraz wyciekło. PS4/Orbis ma otrzymać procesor zbudowany na bazie AMD APU, który będzie miał wyższe taktowanie ale mniej rdzeni w porównaniu do procesora, który znajdzie się w konsoli Microsotfu. Podobnie będzie z pamięcią RAM - PS4 otrzyma 4 GB GDDR5, a konkurencyjna konsola będzie miała 8GB DDR3 z czego około maksymalnie 3 GB zarezerwowane sztywno na system operacyjny. Gdzie leży haczyk? Pamięć w PS4 będzie znacznie szybsza niż ta w Next Boxie, co pozwoli Sony zlikwidować wąskie gardło (mówi się około 200 GB na sekundę).
Jaką to zrobi różnicę? Przede wszystkim powinna zniknąć bolączka znana z PS3 - wąskie gardło przesyłu danych między RAM, a CPU. Ponadto opinie osób znających wnętrzności PS4 mówią wprost - twórcy first party będą w stanie stworzyć cuda na konsoli nowej generacji. Oczywiście problemem może być lenistwo twórców, ale to już sprawa drugorzędna.
Oczywiście nie są to pewne w 100% informacje, ale potwierdziło je mnóstwo informatorów zastrzegając, że sprawy mogą się zmienić i wtedy nie należy obwiniać ich.