David Cage: Sequele zabijają kreatywność i innowację
Zapewne niejeden z Was zastanawiał się, dlaczego David Cage nie zdecydował się na stworzenie sequela Heavy Rain. Jak się okazuje, jego zdaniem kontynuacje mogą zabijać kreatywność i innowację, a to byłoby przecież wielce niepożądane w przypadku ekipy Quantic Dream...Zapewne niejeden z Was zastanawiał się, dlaczego David Cage nie zdecydował się na stworzenie sequela Heavy Rain. Jak się okazuje, jego zdaniem kontynuacje mogą zabijać kreatywność i innowację, a to byłoby przecież wielce niepożądane w przypadku ekipy Quantic Dream...
Jak powiedział w jednym z wywiadów:
Wielu ludzi chce więcej tego samego. (...) Rezultat jest więc prosty: pieniądze są inwestowane w wydawców, których nie interesują innowacje. Gracze przekonują ich, by każde święta były przez nich takie same. Jeśli interesuje Cię innowacje i chcesz, by gry były czymś więcej niż shooterami, dochodzisz do wniosku, że sequele zabijają kreatywność i innowację.
Zgadzacie się z nim? Co by nie mówić, na rynku pojawiło się wiele kontynuacji, które wprowadzają istny powiew świeżości. Z drugiej jednak strony gier tworzonych "od kalki" przybywa z każdym rokiem...