Epic Games przewiduje dwukrotny wzrost kosztów tworzenia gier
Ostatnio informowaliśmy was o tym, że włodarze Rockstar Games nie przewidują wzrostu cen gier i kosztów, które ponieść mieliby deweloperzy tworzący gry na next-geny. Dzisiaj przychodzi za to Tim Sweeney z Epic Games, który twierdzi, że koszty tworzenia gier wzrosną dwukrotnie, ale to i tak jest lepszy wynik niż początkowo zakładano, więc nie musimy panikować. Czy aby na pewno?Ostatnio informowaliśmy was o tym, że włodarze Rockstar Games nie przewidują wzrostu cen gier i kosztów, które ponieść mieliby deweloperzy tworzący gry na next-geny. Dzisiaj przychodzi za to Tim Sweeney z Epic Games, który twierdzi, że koszty tworzenia gier wzrosną dwukrotnie, ale to i tak jest lepszy wynik niż początkowo zakładano, więc nie musimy panikować. Czy aby na pewno?
Jako przykład na potwierdzenie swojej tezy podał informację, że demo Samaritana, które powstało na Unreal Engine 3 w oparciu o technologię DirectX 11 tworzyło 40 osób przez 3 miesiące. A to tylko 3-minutowy filmik. Jak podaje Tim, obawy początkowo wskazywały, że koszta pójdą do góry nawet 5-cio krotnie , ale na szczęście będzie to "tylko" 2 razy.
Może to dziwić, zwłaszcza, że najwięcej czasu pochłania cięcie modeli "w dół" z liczbą polygonów by aktualna generacje uciągnęła gry, podobnie jak renderowanie światła, które musi być robione osobno, a w nowych wersjach silnika wszystko może być robione w locie oszczędzając mnóstwo czasu i zasobów.
Jak będzie faktycznie - o tym przekonamy się (oby!) już w przyszłym roku.