"Wysokobudżetowe produkcje odejdą do lamusa"

Gry
407V
"Wysokobudżetowe produkcje odejdą do lamusa"
VergilDH | 05.11.2012, 10:00

Tak przynajmniej twierdzi Patrick Redding z Ubisoft Toronto. Jego zdaniem pogoń za coraz lepszą jakością oprawy graficznej kiedyś dobiegnie końca, a deweloperzy zaczną zwracać uwagę na nieszablonowe rozwiązania zaimplementowane do rozgrywki.Tak przynajmniej twierdzi Patrick Redding z Ubisoft Toronto. Jego zdaniem pogoń za coraz lepszą jakością oprawy graficznej kiedyś dobiegnie końca, a deweloperzy zaczną zwracać uwagę na nieszablonowe rozwiązania zaimplementowane do rozgrywki.

Rynek jako całość czeka krytyczna zmiana priorytetów, odejście od absolutnego prymatu grafiki i wysokich kosztów produkcji w kierunku złożonych systemów rozgrywki. Tendencja ta będzie stanowić szansę dla programistów takich jak ja, którzy pracują nad dużymi tytułami. Będzie to jednak wezwanie do broni również dla mniejszych deweloperów. Cyfrowe kanały dystrybucji i zwrot kosztów produkcji spowodują w końcu odejście od kasowych tytułów i przejście na tworzenie gier klasy "aaa".
Dalsza część tekstu pod wideo

Jego zdaniem produkcje klasy "aaa" miałyby się skupić na samej rozgrywce i rozmaitych, otwartych zakończeniach i dawać graczom olbrzymią ilość możliwości, zamiast jednej, właściwej ścieżki.

Mimo wszystko deweloperom chyba się nie spieszy, bo Splinter Cell: Blacklist to jeszcze przedstawiciel klasy "AAA". Redding wierzy jednak, że niektóre elementy gier "aaa" zostały w nim zawarte - mowa tu choćby o Sztucznej Inteligencji napędzającej postacie sterowane przez konsolę, które mają zachowywać się niczym żywi ludzie. Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło: własne

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper