Gamescom 2012: Batman: Arkham City - WiiU kontra PS3!

Gry
750V
Gamescom 2012: Batman: Arkham City - WiiU kontra PS3!
Paweł Musiolik | 16.08.2012, 16:45

Wojna konsol, rzecz, która napędza nie tylko użytkowników, ale i inżynierów pracujących w Sony, Microsofcie i Nintendo. Gdy pisaliśmy o tym, że Batman na WiiU nie wygląda tak fantastycznie jak się o nim mówi, to pojawiły się komentarze, że z jednego obrazka nie można osądzać i gra jest fantastyczna. Cóż, macie rację, dlatego postanowiłem bez zapowiedzi najechać stanowisko Warner Bros. i zobaczyć jak na żywo prezentuje się Batman: Arkham City Armored Edition, a później zestawić to z zwykłym Arkham City, które można dostać na nasze konsole. I wiecie co? WiiU nie daje rady...Wojna konsol, rzecz, która napędza nie tylko użytkowników, ale i inżynierów pracujących w Sony, Microsofcie i Nintendo. Gdy pisaliśmy o tym, że Batman na WiiU nie wygląda tak fantastycznie jak się o nim mówi, to pojawiły się komentarze, że z jednego obrazka nie można osądzać i gra jest fantastyczna. Cóż, macie rację, dlatego postanowiłem bez zapowiedzi najechać stanowisko Warner Bros. i zobaczyć jak na żywo prezentuje się Batman: Arkham City Armored Edition, a później zestawić to z zwykłym Arkham City, które można dostać na nasze konsole. I wiecie co? WiiU nie daje rady...

Nie to, że gra jest brzydsza, bo skok jakościowy w porównaniu z Wii jest ogromny, ale... to poziom PS3 i nic więcej. Możecie mnie wyzywać od fanbojów, porównywać filmiki na YT, wrzucać obrazki lub w jakikolwiek sposób udowadniać swoje racje, ale byłem, widziałem i mówię, zapomnijcie o bajkach, które mówią, że gra jest ładniejsza na konsoli Nintendo, bo tak po prostu nie jest i to pobożne zaklinanie rzeczywistości. Jeśli chodzi o samą grę, to jest identyczna jak na PS3, z tym, że Gacek otrzymał parę bajerów, pozwalających na wykorzystanie padleta, tutaj wiadomo, kwestia gusty, ale jest to kompletnie nieprzydatne i tylko odciąga od gry. Granie na padzie jest dużo, dużo lepsze, ale jeśli ktoś woli ogromny pad z dodatkowym ekranem dotykowym – jego sprawa.



Najwięcej kontrowersji towarzyszyło zdaniu, że wersja na WiiU jest brzydsza, zmieniam zdanie, ale zaznaczam, że na pewno nie jest ładniejsza. Może to wina wczesnej wersji gry, gdyż demo przywieziono z E3, ale ząbki atakują dosłownie z każdej strony. Nie, nie jakieś nowe, mordercze stwory, ale aliasing, który nie występuje na PS3 AŻ w takiej ilości. Dodatkowo gra ma problemy z płynnością, migającymi teksturami i ich doczytywaniem w locie. Wątpię, żebym był pechowce i dostał jakąś wybrakowaną wersję na pokazie, gdyż obok stało drugie stanowisko i identyczne problemy dokuczały tej grze.



Szczerze to kompletnie nie rozumiem fenomenu pisania, że WiiU będzie jakkolwiek mocniejsze od konsol aktualnej generacji, bo mowa tu nie tylko o PS3, ale także konkurencji w postaci Xboksa 360. Developerzy mogą mówić jedno, na papierze ta moc może być większa, ale pamiętajcie, PS3 na papierze też miażdżyło konkurenta, a mało kto potrafił to wykorzystać. Można zaklinać rzeczywistość, fanboje Nintendo mogą wojować, ale jeśli firma chce wygrać z Sony i Microsoftem na polu grafiki, to WiiU poniesie klęskę. Padlet też jest jak na razie kompletnie bezsensowny, bo tylko dekoncentruje w trakcie gry i burzy immersję. Na ten moment, wynik konfrontacji duetu Sony/Microsoft z Nintendo wynosi 1:0 i Batman na pewno nie odwróci losu. [Musiol]

PS: niestety nie mam dla was żadnych zdjęć lub filmików z pokazu, gdyż panował kategoryczny zakaż filmowania.

Źródło: własne

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper