Capcom: "Zachód skupia się na grafice, Japonia na grywalności"
Bardzo ciekawych wypowiedzi padło z ust Hideaki Itsuno, producenta DmC: Devil May Cry, który z ramienia Capcomu nadzoruje prace studia Ninja Theory. W wywiadzie dla GamesIndustry.biz, Itsuno zdradził swój pogląd na to, jak różne jest podejście studiów z Japonii i zachodu do tworzenia gier...Bardzo ciekawych wypowiedzi padło z ust Hideaki Itsuno, producenta DmC: Devil May Cry, który z ramienia Capcomu nadzoruje prace studia Ninja Theory. W wywiadzie dla GamesIndustry.biz, Itsuno zdradził swój pogląd na to, jak różne jest podejście studiów z Japonii i zachodu do tworzenia gier...
Według niego, zachód skupia się tylko na grafice, podczas gdy Japonia zaczyna prace od mechaniki gry:
Czerpiąc z naszego doświadczenia, zachodnie studia jak Ninja Theory na pierwszym miejscu stawiają grafikę i dopiero wokół tego budują pozostały szkielet gry.
Na naszym przykładzie, w Japonii zaczynamy od mechaniki gry, wszystkich jej założeniach i dopiero potem zaczynamy tworzyć grafikę. I myślę, że to wystarczający przykład jak bardzo rożni się sposób tworzenia gier na zachodzie, od tego z Japonii.
Ja chyba jednak preferuję dobry gameplay ze średnią grafiką, niż wspaniałą grafikę z nudną rozgrywką. A wy?