vergil vergil 20.06.2012 12:30
"Technologia nie pozostaje bez wpływu na fabułę"
264V

"Technologia nie pozostaje bez wpływu na fabułę"

Bardzo często mówi się, że branża gier wideo nie powinna gonić za technologiczną doskonałością, a skupić się na innowacyjnej mechanice, bądź zapewnieniu graczom wciągającej i ciekawej fabuły. Jeffrey Yohalem, główny scenarzysta Far Cry 3, uważa, że technologia ma gigantyczny wpływ na sposób, w jaki opowiadane są historie w grach.
Bardzo często mówi się, że branża gier wideo nie powinna gonić za technologiczną doskonałością, a skupić się na innowacyjnej mechanice, bądź zapewnieniu graczom wciągającej i ciekawej fabuły. Jeffrey Yohalem, główny scenarzysta Far Cry 3, uważa, że technologia ma gigantyczny wpływ na sposób, w jaki opowiadane są historie w grach.

Jak mówi:
Nagrywanie ruchów ciała aktorów pozwala na napisanie linii dialogowych, które znaczą jedno, a mówią drugie. Kiedyś niczego nie mogliśmy odczytać z wyrazu twarzy postaci, przez co powtarzano mi: mógłbyś napisać kwestię dla postaci, która brzmiałaby "daj mi ten słoik", a tak naprawdę miałaby przekazać "miałem fatalny dzień, toteż daj mi ten słoik, bo chcę, by chociaż jedna rzecz mi się dzisiaj udała". Kiedy nie było widać mimiki, nie można było tego inaczej przekazać. Opowieść to też gra, a ludzie ciągle powinni próbować zrozumieć, co myśli konkretna postać, kiedy do nich mówi. W przeciwnym wypadku ta gra jest nieobecna, a fabuła staje się topornym, martwym elementem dodanym do rozgrywki.

Patrząc na opublikowane przez Ubisoft materiały śmiało można założyć, że w Far Cry 3 Yohalemowi w końcu udało się osiągnąć upragniony cel.

Tagi: fabuła far cry 3 historia jeffrey yohalem Massive Opowieść technologia Ubisoft