Paweł Musiolik Paweł Musiolik 23.03.2012 11:11
Capcom: "Resident Evil musi być grą akcji, survival-horror to mniejsza sprzedaż"
251V

Capcom: "Resident Evil musi być grą akcji, survival-horror to mniejsza sprzedaż"

Niestety, ale dobrze widzicie fani wszelakiego straszenia na konsolach. Capcom postanowił kompletnie olać gatunek survival-horror i pójść w stronę akcji. Skąd te wnioski? Z wywiadu jaki przeprowadził redaktor serwisu Gamasutra z Masachiko Kawatą, reżyserem Resident Evil: Revelations...
Niestety, ale dobrze widzicie fani wszelakiego straszenia na konsolach. Capcom postanowił kompletnie olać gatunek survival-horror i pójść w stronę akcji. Skąd te wnioski? Z wywiadu jaki przeprowadził redaktor serwisu Gamasutra z Masachiko Kawatą, reżyserem Resident Evil: Revelations...

Jaki pogląd reprezentuje Capcom na temat przyszłości serii? Nieciekawy:
Głównie z powodu amerykańskiego rynku, myślę, że seria musi pójść w kierunku akcji. Gry z głównej serii Resident Evil muszą rozszerzać to, co prezentowały Resident Evil 4 i 5.

RE4 zapoczątkowało kierunek akcji, a RE5 jeszcze dalej poszło w tym kierunku. Myślę, że zwłaszcza na amerykańskim rynku musimy zmierzać nadal w tę stronę, a nawet pójść krok dalej. Dlatego Revelations jest jaki jest.

Okej, dalej jest jeszcze gorzej:
Analizując wyniki sprzedaży gier dla horrorów, rynek jest mały, zwłaszcza jeśli porównamy go z wynikami serii Call of Duty i innymi tytułami akcji. Survivalhorrorowa wersja Residenta nie ma najmniejszych szans na taką sprzedaż.

Oczywiście nie mogę wypowiadać się za bardzo na temat Resident Evil 6, ale myślę że musimy jako firma podążyć w kierunku akcji i reżyserii gry niczym z Call of Duty. Nie musi to być prosty shooter, bo Resident Evil 4 i 5 nimi nie były.

Żegnaj więc klasyczny horrorze, spoczywaj w pokoju kolejny gatunku gier.

Tagi: Capcom resident evil resident evil 6 wywiad