vergil vergil 19.03.2012 10:30
"Era pudełek i okładek dobiega już końca"
329V

"Era pudełek i okładek dobiega już końca"

Nie ma co ukrywać, że na dzień dzisiejszy mamy naprawdę niewiele nowatorskich gier, które zostały wydane w pudełkach. W dobie molochów pokroju Call of Duty, które nie zmieniają się co najmniej od początku obecnej generacji konsol, bijąc przy tym rekordy popularności, jedyną opcją dla mniejszych studiów deweloperskich jest cyfrowa dystrybucja.
Nie ma co ukrywać, że na dzień dzisiejszy mamy naprawdę niewiele nowatorskich gier, które zostały wydane w pudełkach. W dobie molochów pokroju Call of Duty, które nie zmieniają się co najmniej od początku obecnej generacji konsol, bijąc przy tym rekordy popularności, jedyną opcją dla mniejszych studiów deweloperskich jest cyfrowa dystrybucja.

Max Schaefer, szef studia Runic Games, odpowiedzialnego za wydane na Xboksa 360 Torchlight, uważa, iż koniec ery retail jest już bardzo blisko, a rok 2012 może okazać się w tej kwestii przełomowy:
Czekam na nadejście kresu okładek, opakowań i nośników. "Pudełkowy" rynek ma ograniczone pole dla gier. Teraz jesteśmy zmuszani do robienia postępów w stylu serwisów takich jak Steam, charakteryzujących się niskimi cenami, innowacyjnym modelem biznesowym i oczywiście samymi grami.

Patrząc na dotychczasową sprzedaż gier pudełkowych, ciężko byłoby się z nim zgodzić. Nie ma jednak co ukrywać, że cyfrowa dystrybucja ciągle rośnie w siłę. Niemniej, jeśli kres ery pudełek kiedykolwiek nadejdzie, to raczej nieprędko.

Tagi: cyfrowa dystrybucja max schaefer retail runic games steam Torchlight