DICE: "2GB RAM w konsolach następnej generacji to za mało"
W trakcie rozdania nagród Games Developer Conference silnik Frostbite 2 otrzymał nagrodę w kategorii najlepszej technologii. Ten moment wykorzystał Johan Andersson, który został zapytany przez dziennikarzy co chciałbym ujrzeć w środku konsol następnych generacji...W trakcie rozdania nagród Games Developer Conference silnik Frostbite 2 otrzymał nagrodę w kategorii najlepszej technologii. Ten moment wykorzystał Johan Andersson, który został zapytany przez dziennikarzy co chciałbym ujrzeć w środku konsol następnych generacji...
Padła raczej oczywista odpowiedź, jednak z interesującą argumentacją:
Są dwie najważniejsze rzeczy - pamięć i moc przerobowa konsoli. Tej drugiej potrzebujemy bardzo dużo. Im więcej znajdzie się w konsoli, tym lepiej dla nas. Jeśli chodzi o tę kwestię, odpowiedź jest oczywista, nigdy nie będziemy mieli jej dosyć i nawet nie myśleliśmy jaka jest granica.
Za to 2GB pamięci RAM będzie zdecydowanie niewystarczające. 4GB powinny wystarczyć. 8? To byłaby idealna ilość jaka powinna znaleźć się w konsoli. Pozwoliło to by nie tyko na lepszą grafikę, ale także na tworzenie niesamowitych doznań.
W sumie to zgadzam się z Johanem, ale od kiedy do innowacji potrzebna jest pamięć RAM?