Blizzard wkroczy na rynek konsol pewnym krokiem
Wszyscy doskonale pamiętamy wpadkę, jaką dla twórców serii Diablo okazało się StarCraft: Ghost. Miała to być strzelanina z widokiem zza pleców bohatera, a zarazem ich pierwszy tytuł stworzony na konsole. Projekt niestety został skasowany, a światło dzienne ujrzało jedynie kilka udostępnionych przez twórców materiałów.Wszyscy doskonale pamiętamy wpadkę, jaką dla twórców serii Diablo okazało się StarCraft: Ghost. Miała to być strzelanina z widokiem zza pleców bohatera, a zarazem ich pierwszy tytuł stworzony na konsole. Projekt niestety został skasowany, a światło dzienne ujrzało jedynie kilka udostępnionych przez twórców materiałów.
Od dawna wiemy, iż trwają prace nad Diablo III w wersji na PlayStation 3 i Xboxa 360. Jay Wilson twierdzi, iż celem jego ekipy jest powołanie do życia gry, która sprawiałaby wrażenie od początku do końca stworzonej z myślą o tych urządzeniach. Jak mówi:
Wszyscy chcieliby zobaczyć naszą grę na konsolach. Producenci tych urządzeń są najbardziej aktywni. Ludzie nie wierzą nam, kiedy mówimy, iż stworzymy tytuł na konsole. Doskonale ich rozumiem - próbowaliśmy tego wcześniej i się nie udało. Nigdy jednak w takim stopniu nie zainwestowaliśmy w te platformy. Nigdy nie mieliśmy gry, która nadawałaby się do tego tak, jak nasze nowe dzieło. Joshua Mosquiera, czyli główny projektant, zajmował się wcześniej Company of Heroes i był dyrektorem kreatywnym w Ubisofcie. Oddział konsolowy jest wypełniany nowymi ludźmi, w tym także pracownikami odpowiedzialnymi za PC-towe Diablo III.
Oby tym razem się udało. Trzymamy kciuki!