Spider-Man: Edge of Time w pigułce!

Gry
531V
VergilDH | 09.10.2011, 10:35
Spider-Man: Shattered Dimensions

, pomimo dosyć chłodnego przyjęcia ze strony recenzentów, zdołał odnieść komercyjny sukces. Właśnie dlatego szefostwo Activision zdecydowało, iż wydanie sequela tej produkcji wcale nie jest kiepskim pomysłem. I oto, po kilkunastu miesiącach od premiery poprzedniczki, światło dzienne ma ujrzeć Spider-Man: Edge of Time. Czy jest na co czekać? Miłośnicy Człowieka-Pająka chyba nie mają zbyt wielkiego wyboru...Spider-Man: Shattered Dimensions, pomimo dosyć chłodnego przyjęcia ze strony recenzentów, zdołał odnieść komercyjny sukces. Właśnie dlatego szefostwo Activision zdecydowało, iż wydanie sequela tej produkcji wcale nie jest kiepskim pomysłem. I oto, po kilkunastu miesiącach od premiery poprzedniczki, światło dzienne ma ujrzeć Spider-Man: Edge of Time. Czy jest na co czekać? Miłośnicy Człowieka-Pająka chyba nie mają zbyt wielkiego wyboru...

Dalsza część tekstu pod wideo

Nadchodzi Spider-Man: Edge of Time. Co wiemy?




---> Edge of Time nie jest w żaden sposób powiązane fabularnie z Shattered Dimensions. Owszem, ponownie przyjdzie nam pokierować dwójką doskonale wszystkim znanych bohaterów, a podobieństwa w systemie walki będą wyczuwalne już w trakcie kilku pierwszych starć, jednak Beenox postanowili opowiedzieć nam zupełnie inną historię.


---> W ich najnowszej produkcji wcielimy się w Amazing Spider-Mana oraz Spider-Mana 2099. Jak łatwo można zauważyć, względem poprzedniczki pajęcza drużyna została zmniejszona o połowę.


---> Zdaniem deweloperów pozwoli to nie tylko na zachowanie właściwego tempa akcji, lecz będzie miało także bardzo pozytywny wpływ na grywalność ich produkcji, bowiem gracze nie będą już zmuszani do rozmieniania się na drobne przy przeskakiwaniu z jedno „wymiaru” do drugiego.


---> Fabuła kręci się wokół dziur czasowych, jakie zostały otwarte przez tajemniczego jegomościa (będzie to główny czarny charakter w omawianej grze), który postanawia przenieść się w czasie i zabić Spider-Mana z przeszłości.


---> Misji ratunkowej podejmuje się Miguel O'Hara, znany jako Spider-Man 2099. Śmierć Petera Parkera mogłaby zaburzyć porządek dziejów, doprowadzając do zniszczenia świata, w którym żyje.


httpvh://youtu.be/utvPjwXeOfY

---> Autorem scenariusza jest Peter David, który pracował przy komiksowej serii Spider-Man 2099, toteż o jego jakość na miejscu wszystkich, którzy zamierzają się w ten tytuł zaopatrzyć, raczej byłbym spokojny.


---> Niemniej jednak, obawy rodzi rezygnacja z otwartych terenów na rzecz budynku należącego do korporacji Alchemax. Twórcy zapewniają, iż spokojnie zmieściłoby się w nim małe miasto, jednak szczerze powiedziawszy, zupełnie mnie to nie przekonuje, a szczególnie blado wypada ta koncepcja na tle olbrzymiego Arkham City stworzonego przez Rocksteady Studios.


---> Fani Człowieka-Pająka i tak nie mają powodów do narzekań. Fabuła, fabułą, ale oprawa graficzna zyskała kilka ciekawych smaczków, które sprawiają, iż tytuł nareszcie wygląda ładnie, a interesujące rozwiązania jakie zostały zaimplementowane do rozgrywki mogą sprawić, że gra wyróżni się na tle pozostałych tytułów jakie trafią na sklepowe półki jesienią.


---> Najciekawszym z nich jest oczywiście system ochrzczony przez twórców mianem „Cause-and-Effect” czyli „Przyczyny-i-Skutku”.


---> To właśnie dzięki niemu będziemy mogli niemal natychmiast zobaczyć skutki podjętych przez nas działań, które będą rzutować na to, jak potoczą się losy naszego alter-ego w przyszłości.


httpvh://youtu.be/ogN9hrhTFVs


---> Gerard Lehiany z Beenox twierdzi, iż dotyczy to zarówno przewidzianych przez scenariusz akcji, jak i pobocznych, opcjonalnych aktywności, które nie wywrą większego wpływu na przyszłe wydarzenia, jednak będą w jakiś sposób na nie oddziaływać.


---> Przykładowo, jeśli jako Amazing Spider-Man natkniemy się na prototypy robotów bojowych i je zniszczymy, to Spider-Man 2099 w przyszłości nie będzie musiał stawić im czoła.


---> Dzięki funkcji Picture-in-Picture, czyli obraz w obrazie, będziemy mogli na własne oczy zobaczyć rezultaty swoich działań. Narzędzie to umożliwi również komunikację naszych bohaterów.


---> Skoro jesteśmy już przy temacie komunikacji, bez wątpienia warto nadmienić, iż Pajączki nie od razu będą pałać do siebie sympatią. Początkowo stosunki pomiędzy nimi będą napięte, a dopiero z czasem, kiedy chłopacy nabiorą do siebie zaufania, zaczną żywić do siebie sympatię.


---> Jak mówi Gerard Lehiany:




Naszym celem było sprawienie, by Ci nie zawsze się ze sobą zgadzali, a nawet dochodziło między nimi do kłótni. Staraliśmy się stworzyć wyzwanie dla nich obu. Musieliśmy rozstrzygnąć, jak często nie będą dochodzić do porozumienia, a jednak wciąż będą współpracować, a w końcu i wzajemnie się akceptować.



httpvh://youtu.be/9WL1zIVkQJ8


---> Ciepło przyjęty przez graczy system walki powraca, choć także on doczekał się kilku usprawnień. Przede wszystkim obaj bohaterowie w zupełnie różnym stylu poślą do piachu pewnych siebie przeciwników. Różnice będą widoczne także w kwestii specjalnych ruchów każdego z nich.


---> Amazing Spider-Man na przykład otrzyma możliwość wykonywania uników nawet w trakcie wyprowadzania ciosu. Z kolei Spider-Man 2099, jak na prawdziwie futurystycznego Człowieka-Pająka przystało, stworzy hologram odciągający uwagę wrogów.


---> Warto choćby na moment zatrzymać się przy kwestii dubbingu. Zacznę od tego, że piękna Laura Vandervoort, którą możecie zobaczyć na jednym z materiałów dołączonych do zapowiedzi, wcieli się tu w rolę Mary Jane Watson.


--->W rolę Amazing Spider-Mana z kolei wcieli się Josh Keaton (Ultimate Spider-Man z Shattered Dimensions), natomiast Spider-Mana 2099 zagra Christopher Daniel Barnes (znany do tej pory jako Spider-Man Noir).


--->Premiera gry odbędzie się 14 października.



PROGNOZA PS3SITE



Źródło: własne

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper