Hideo Kojima: "Japońscy producenci nie robią nic, by ich gry spodobały się klientom z USA oraz Europy!"

Gry
377V
Hideo Kojima: "Japońscy producenci nie robią nic, by ich gry spodobały się klientom z USA oraz Europy!"
rogerio | 23.06.2011, 18:39

Kiedy najpopularniejszy japoński miesięcznik konsolowy Famitsu przeprowadza wywiad z samym Hideo Kojimą, wiadomo że będzie ostro. I było! Wizjoner i twórca serii Metal Gear jawnie skrytykował japońską branżę elektronicznej rozrywki twierdząc, że jako "zdecydowanie słabszy" od Europy i USA "gracz" powinna choć odrobinę dostosować się do stereotypowego myślenia światowego konsumenta. Jeżeli tego nie zrobi, japońskie tytuły nadal nie będą odnosiły sukcesów za granicą...Kiedy najpopularniejszy japoński miesięcznik konsolowy Famitsu przeprowadza wywiad z samym Hideo Kojimą, wiadomo że będzie ostro. I było! Wizjoner i twórca serii Metal Gear jawnie skrytykował japońską branżę elektronicznej rozrywki twierdząc, że jako "zdecydowanie słabszy" od Europy i USA "gracz" powinna choć odrobinę dostosować się do stereotypowego myślenia światowego konsumenta. Jeżeli tego nie zrobi, japońskie tytuły nadal nie będą odnosiły sukcesów za granicą...

Jak wyznaje na łamach magazynu:

Ujmę to krótko i wprost: Amerykanie oraz Europejczycy lubią tytuły, w których strzelasz do najeźdźców z kosmosu. Jeżeli nie rozumiesz dlaczego to rajcujące i zabawne, absolutnie nie powinieneś zajmować się produkowaniem gier na największe światowe rynki. Japończycy spytają: "Dlaczego Ci cholerni Amerykanie oraz Europejczycy muszą wszędzie wrzucać tych kosmitów?" na co przeciętny mieszkaniec USA lub Starego Kontynentu odpowie: "A dlaczego Japończycy mają fioła na punkcie kobieco wyglądających chłopców, którzy machają ogromnymi mieczami? Mają jakiś kompleks?". Niestety, docelowa grupa klientów jest dla obu rynków zupełnie różna. Niestety, Japonia jako rynek zdecydowanie mniejszy i mniej chłonny, powinna zrobić coś w kierunku "przestawienia" się na myślenie amerykańskiego lub europejskiego konsumenta. Niestety, zazwyczaj tego nie robi. W erze konsol 8-bitowych można było pozwolić sobie na symbolikę. Jednak w czasach PlayStation 2, właśnie w USA i na terenie Europy, zerwano z tym. Teraz głównym założeniem twórców jest to, by wymyślić grę oraz stworzyć taki zakres prawideł w wirtualnym świecie, dzięki którym gracz się uzależni. To właśnie dlatego gatunek FPS rządzi i dzieli dzisiaj na konsolach. I wiecie co? Mi to pasuje. Dlatego właśnie postanowiliśmy w Kojima Productions stworzyć zupełnie nowy silnik graficzny o nazwie Fox. Będziemy tworzyć na nim gry w sposób intuicyjny i efektowny. Tak jak wszędzie. Tak jak wszędzie, tylko nie w Japonii...
Dalsza część tekstu pod wideo

Nic dodać, nic ująć...?

Źródło: własne

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper