"Next-geny potrzebują 8GB RAM-u"

Gry
2010V
"Next-geny potrzebują 8GB RAM-u"
Bartosz Dawidowski | 17.04.2011, 12:50

Kolejny deweloper przyłącza się do dyskusji na temat next-genowych konsol. Jakie wymagania mają twórcy Crysis 2 w stosunku do Microsoftu i Sony? Więcej pamięci RAM...

Kolejny deweloper przyłącza się do dyskusji na temat next-genowych konsol. Jakie wymagania mają twórcy Crysis 2 w stosunku do Microsoftu i Sony? Więcej pamięci RAM...xxxxx



Tiago Sousa, pełniący funkcję inżyniera silnika graficznego w Crytek, udzielił wywiadu dla Eurogamera. W tekście pada pytanie o powód stworzenia multiplatformowej strzelaniny i odejście o nastawienia wyłącznie na pecety. Okazuje się, że pisząc współcześnie tytuły wyłącznie na komputery osobiste, nie sposób pokryć wszystkich kosztów dewelopingu. To odpowiedź Crytek na zarzuty graczy pecetowych, którzy twierdzą, że firma się "sprzedała".

"Rynek pecetowy nie pokrywa dzisiaj samodzielnie tak znaczących kosztów dewelopingu, jak przy Crysis 2. Robienie multiplatformowego tytułu eliminuje te problemy. Jeśli tworzymy dzięki temu tytuł większy, lepszy, zabawniejszy, stabilniejszy i działający lepiej na dużej rozpiętości hardware'u, to nazywanie tego "sprzedaniem się" wydaje się naprawdę dziwnym wykorzystaniem tej frazy. Decyzja o rozpoczęciu tworzenia gier multiplatformowych pozwoliła nam stworzyć lepszy tytuł dla wszystkich graczy, co było zawsze naszym celem" - wyjaśnił Tiago Sousa.

Podczas wywiadu okazało się, że największym problemem, z którym borykał się deweloper podczas tworzenia Crysis 2, była mała ilość pamięci RAM na konsolach:

"Jeśli miałbym coś doradzić Microsoftowi/Sony, to byłoby to zwiększenie pamięci RAM. W tej chwili mamy jej zdecydowanie za mało i to największy czynnik paraliżujący pracę, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Chciałbym, by next-genowe konsole miały przynajmniej 8 GB RAM-u" - powiedział Sousa.

Deweloper przyznał, że zestawy narzędzi dostarczone przez Sony i Microsoft pozwoliły wycisnąć wszystko z zamkniętej architektury PS3 i X360. Wg Tiago Sousy branża pecetowa mogłaby się na tym polu wiele nauczyć od obu tych firm:

"Na największe pochwały zasłużyła niesamowita praca włożona w profile optymalizacji związane z PIX na X360 i GPAD na PS3. Przemysł pecetowy powinien wyciągnąć lekcję z tych narzędzi deweloperskich".


 

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (65)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper