Codemasters: kontrolery ruchowe - nie, 3D - tak
Paul Jeal, Senior Producer F1 2010, wypowiedział się na temat implementacji nadchodzących nowinek technologicznych w grach wyścigowych.
Paul Jeal, Senior Producer F1 2010, wypowiedział się na temat implementacji nadchodzących nowinek technologicznych w grach wyścigowych.
Jeal nie jest do końca przekonany jeśli chodzi o lansowane od jakiegoś czasu kontrolery ruchowe:
Mam trochę obaw jeśli chodzi o Natala - można zrobić świetną grę wyścigową na kierownicy, a różnice w odczuciu i precyzji to niebo i ziemia.
Mimo wszystko nie przekreśla on jednak tego typu technologii:
Jestem ciekawy, jakie postawi to wyzwania. Precyzja sterowania ruchem może być nieco mniejsza, a wyścigi zawsze dążyły do maksymalnej precyzji. [...] To coś co trzeba jeszcze przetestować.
Zarówno Microsoft (zamknięta prezentacja Burnout'a na E3 2009), jak i Sony zamierzają wykorzystać kontrolery ruchowe w grach z gatunku wyścigów.
Ponadto polecam Wam zapoznanie się z playtestem F1 2010 w najnowszym numerze PSX Extreme, gdzie znajdziecie wywiad z twórcami, w którym mowa m.in. o targecie, jakim są dla developera kierownice.
Jeal jest za to nastawiony pozytywnie do technologii 3D, która jego zdaniem znacząco uatrakcyjniłaby rozgrywkę:
Jeśli mielibyśmy wziąć coś z tej technologii [mowa o filmie Avatar - dop. redakcji] i użyć tego we właściwy sposób - chociażby jakieś uszkodzenia przed tobą czy zasuwające w twoim kierunku kawałki włókna węglowego - możecie sobie wyobrazić, że byłoby to kozackie w 3D. Oto i pomysły, które plątają mi się po głowie.
A jak Wy sądzicie, która z nowinek technologicznych powinna znaleźć zastosowanie w tym konkretnym gatunku gier?