Playtest: Hustle Kings (PS3/PSN)

Gry
1025V
Playtest: Hustle Kings (PS3/PSN)
SoQ | 11.11.2009, 19:01

>> Jeśli na samym początku zabawy wita nas hasło: gra z lśniącymi kulkami (game with shiny balls), to dalej po prostu nie może być gorzej. I faktycznie nie jest. Chłopaki z VooFoo Studios bynajmniej nie lecą w kulki i Hustle Kings zapowiada się na jeden z najlepszych konsolowych bilardów.


Dalsza część tekstu pod wideo

>> Jeśli na samym początku zabawy wita nas hasło: gra z lśniącymi kulkami (game with shiny balls), to dalej po prostu nie może być gorzej. I faktycznie nie jest. Chłopaki z VooFoo Studios bynajmniej nie lecą w kulki i Hustle Kings zapowiada się na jeden z najlepszych konsolowych bilardów.





Autorzy w zapowiedziach podkreślali przede wszystkim dwie rzeczy: fotorealistyczną grafikę i realnie odwzorowaną fizykę. Po kilku godzinach spędzonych z testowa wersją gry mogę śmiało powiedzieć, że z obietnic wywiązali się znakomicie. Grafika, wyświetlana w rozdzielczości 1080p, faktycznie prezentuje się świetnie ale nie oszukujmy się, mocarny Cell drzemiący w PS3 nawet nie krztusi się przy przetwarzaniu tych kilku bilardowych kul. Niemniej te możemy oglądać z każdej strony, oddalać, przybliżać (widać na nich nawet drobne zadrapania) i sprawdzać, czy na pewno są idealnie owalne. Jednym słowem szał i ekstaza dla bilardowych fetyszystów:) Oprócz kulek oko zawiesimy też na stołach. Autorzy postawili na własne, nico futurystyczne projekty, z nietypowymi kolorami sukien (niebieskie, czerwone) i ustawili je w równie futurystycznych miejscówkach. Zapomnijcie zatem o swojskich mordowniach zatopionych w tytoniowym dymie.



hustle



Chwytaj za kija

Hustle Kings, mimo iż jak najwierniej stara się oddać posmak pojedynków „przy kiju”, to wszystko podaje nam podlane arcade'owym sosikiem. Każde udane zagranie jest punktowane, a jeśli wbijamy kilka kul z rzędu, gra nalicza nam combo. Punkty, a właściwie kasę, otrzymujemy też za efektowną grę czyli odbijanie białej bili od band, podkręcanie jej i tym podobne sztuczki. Z zarobionych pieniążków możemy potem radośnie wyskoczyć w sklepiku, kupując choćby nowe kije, kredy do ich smarowania (nakładamy takową... potrząsając padem, każda ma inne właściwości) i avatary. Po co jednak te ostatnie, skoro podczas gry naszą postać reprezentuje jedynie... latający w powietrzu kij?

Wywijać możemy nim na różne sposoby, gdyż HK oddaje nam do dyspozycji dwa rodzaje sterowania: analog i skill mater. W obu lewym analogiem ustawiamy kierunek w którym chcemy uderzyć bilę, prawą - miejsce w które walimy kijem (a zatem podkręcenie lub podbicie tak by bila przeskoczyła nad inną, co również jest możliwe), natomiast triggerami zwiększamy lub zmniejszamy siłę. Różnice polegają natomiast na sposobie uderzenia. W pierwszym robimy to za pomocą przechylenia gałki w tył, a następnie w przód. W drugim – dwa razy wciskamy X zatrzymując latający wskaźnik. Dla każdego coś miłego.



hustle2



Od zera do bilardowego bohatera

Mięcho stanowi tu tryb kariery, podzielony na cztery „ligi” - od amatorskiej po profesjonalną. Na każdym szczeblu do wygrania jest szereg pojedynków. Abyśmy się zbytnio nie nudzili, oprócz meczyków na standardowych zasadach (8-ball i 9-ball), czekają nas takie atrakcje jak konkursy tricków, wbijanie bil na czas lub przy określonej liczbie uderzeń. Szczególnie ciekawie prezentują się tak zwane trickshoty. Musimy np. podkręcić bilę tak, by odbiła się od bandy i uderzyła żółtą bez dotykania niebieskiej, czy przeskoczyła nad niebieską i wbiła dwie inne. Kombinowania jest tu sporo, a satysfakcja z odpowiedniego wykonania sztuczki ogromna. We wszystkie te wariacje bilarda możemy pykać również w odpowiednich trybach, bez konieczności rozgrywania kariery. W grze nie zabraknie też trybu online, jednak w testowanej wersji był on niedostępny. Autorzy w wywiadach wspominali również o trofeach.



hustle3



Hustle Kings zapowiada się na solidy kawałek kodu i jeśli tylko Sony zdecyduje się na sprzedawanie gry po rozsądnej cenie, powinna ona cieszyć się wzięciem. Dla fanów bilardowych klimatów to pozycja wręcz obowiązkowa tym bardziej, że gdy za oknem niesprzyjająca pogoda, zamiast iść do pobliskiej spelunki można popykać z kumplami na konsoli. Gra ma pojawić się w PS Store już w grudniu.[Fantom]

platforma: PS3
nośnik: PSN
developer: VooFoo Studios
wydawca: SCEE
gatunek: sportowa
premiera: grudzień 2009
Lokalizacja: brak
PEGI: 3+
gracze: offline 1, online 64


Źródło: własne

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper