Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem
O technologii ray tracingu wspominał przed weekendem Roger, pisząc, że nawet najpotężniejsze karty graficzne z rodziny RTX mają problem, by utrzymać przy takiej opcji 60 fps w rozdzielczości 1080p. Metro Exodus daje jednak nadzieję, że deweloperzy zoptymalizują swoje tytuły pod tym kątem.
Jedną z pierwszych gier, które testowano z włączonych ray tracingiem był Battlefield V oraz Shadow of the Tomb Raider. Nie wolno jednak zapominać, że w opcjach graficznych Metro Exodus również pojawi się opcja włączenia ray tracingu. Poniżej możecie sprawdzić jak gra prezentuje się z takim ustawieniem. To chyba pierwszy tytuł, który działa z takim poziomem płynności (pułap 60 fps?) z włączonym ray tracingiem.
Metro Exodus odpalono w poniższej prezentacji na komputerze wyposażonym w kartę graficzną RTX 2080 Ti. Takie monstrum kosztuje ok. 5500 zł. Wcześniej prezentowane tytuły miały problemy z płynnością animacji w 1080p przy włączonym ray tracingu nawet z tak potężnymi układami. Miejmy nadzieję, że to tylko kwestia optymalizacji tej technologii, która wg niektórych specjalistów ma stanowić przełom graficzny w branży gier.