Cyberpunk 2077 z akcją na 100 godzin? Gra będzie przynajmniej tak wielka jak Wiedźmin 3: Dziki Gon
W okolicach premiery Cyberpunk 2077 warto zaplanować urlop. CD Projekt RED nie zmienia pozytywnych przyzwyczajeń i ponownie zaprezentuje graczom ogromną produkcję, którą będziemy poznawać z uśmiechami na ustach.
Nie jest łatwo porównywać Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz Cyberpunk 2077, jednak deweloperzy odpowiedzialni za obie produkcje muszą mierzyć się z takim wyzwaniem. W przygodzie Geralta poznaliśmy długą opowieść i trafiliśmy do wielkiego świata, a nowa historia rozwijana przez CD Projekt RED ma ponownie zaoferować masę atrakcję.
Cyberpunk 2077. Pierwszy gameplay pobił rekord na streamie imponując zachodnim mediom
Miles Tost jest projektantem poziomów z Cyberpunk 2077 i to właśnie on postanowił w pewien sposób porównać wspomniane gry pod względem czasu niezbędnego do ukończenia wszystkich aktywności. Deweloper zaznaczył, że jego zespół „nie robi kroku wstecz względem Wiedźmina 3” i w rezultacie możemy liczyć na około 100 godzin rozgrywki. Twórca podkreślił, że jego zespół doskonale zdaje sobie sprawę z liczb ostatniej przygody Geralta – gracze mieli poznać główny wątek oraz misje poboczne w 100 godzin, jednak wielu fanów przygody spędziło w tym świecie znacznie więcej czasu.
Interesująco na pewno zapowiada się sam świat. Cyberpunk 2077 zapewni ogromną mapę podzieloną na sześć dzielnic, które będą bardzo charakterystyczne – ich wygląd sprawi, że za każdym razem będziemy wiedzieć, w którym miejscu się znajdujemy. Podczas opowieści trafimy do między innymi latynoamerykańskiego oraz japońskiego regionu i różne miejscówki będą charakteryzować się innym zaludnieniem – centrum Night City jest obładowane mieszkańcami, jednak już na obrzeżach miasta nie natrafimy na wielu fanów wszczepów.
Trudno jednak porównywać mapę Wiedźmina 3: Dziki Gon do tej z Cyberpunka 2077, ponieważ w historii Geralta wszystkie miejscówki były rozłożone w poziomie – nie mieliśmy okazji biegać po rozbudowanych budynkach, dzięki którym bohater mógłby trafić na kilka pięter. Sytuacja będzie oczywiście inna w nowym tytule CD Projekt RED, ponieważ tym razem deweloperzy przygotowują „mega-budynki”, które są znacznie bardziej rozbudowane względem lokacji znanych z Dzikiego Gonu.
Tost postanowił wytłumaczyć to na prostym przykładzie – gdybyśmy przenieśli jeden z budynków Cyberpunk 2077 to Wiedźmina 3: Dziki Gon to zająłby on połowę Novigradu. To właśnie z tego powodu nie można bezpośrednio porównywać powierzchni obu gier.
Możecie mieć jednocześnie pewność, że Cyberpunk 2077 będzie ogromny, bo autorzy muszą zapewnić odpowiednią przestrzeń dla między innymi samochodów – 15-minutowa jazda Płotką w Wiedźminie 3: Dziki Gon może zająć zaledwie 2 minuty jazdy autem w Cyberpunk 2077. W rezultacie lokacje muszą być znacznie większe, jednak gracze mogą tego nie odczuć, bo i tak pokonają je w znacznie szybszym tempie.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.