SKLEP
Paweł Musiolik Paweł Musiolik 20.08.2018 13:40
Prey 2017
759V

Prey. Reżyser gry przyznaje - końcówka była przesadzona

Prey mimo zebrania fantastycznych ocen i docenienia ze strony samych graczy sprzedawał się wyjątkowo źle. Tytułowi nie pomagały liczne wyprzedaże, aktualizacje gry oraz wydany jakiś czas temu dodatek Mooncrash.

Prey zebrało wyśmienite opinie za gigantyczną swobodę jaką oferowała rozgrywka. Arkane Studios zebrane przy produkcji serii Dishonored doświadczenie przekuło na zrestartowaną markę Prey, które zabierało nas na kosmiczną stację Talos I orbitującą wokół księżyca w 2035 roku.

Dishonored 3 nie powstaje. Seria odpoczywa, a Arkane Studios zaoferuje „grę jako usługę”?

Jednak pośród wielu głosów zachwytów, bywały też takie, które krytykowały końcówkę gry, wskazując, że deweloper przesadził. Z czym dokładnie - nie napiszemy by nie psuć komuś niespodzianki, gdyby ktoś miał Preya w planach growych.

Raphael Colantonio, reżyser gry, zaproszony został do podcastu serwisu Kotaku, gdzie rozmawiał o Preyu. Tym co się udało, a także tym, co zrobiłby lepiej. To właśnie tam Colantonio przyznał, że z końcówką przesadzono.

W tym wypadku - przesadziliśmy. Gra stała się zbyt intensywna, wszystkiego było za dużo w jednym momencie. Do tego chcieliśmy by gracz wracał do odwiedzonych lokacji i tam wykonywał pewne czynności. Powinniśmy to wywalić albo chociaż przystopować z pomysłami.

Reżyser gry przyznał, że na papierze ten pomysł wyglądał wyjątkowo dobrze.

Myślę, że na etapie planowania wydawało się to wszystko dobrym pomysłem. Na papierze, zmiana tempa akcji, jego podkręcenie zamiast wrzucenia kolejnej porcji dialogów i historii miało sens.

No właśnie, tylko na papierze. Deweloper przyznał, że gdy przeniesiono to do gry i oddano graczom, efekt końcowy nie był taki, jakiego spodziewało się studio. Ale już nic nie dało się z tym zrobić. Dlaczego?

Colantonio zdradził, że dopiero trzy miesiące przed premierą danej gry widać jak będzie w całości wyglądała dana produkcja. A to za mało czasu by cokolwiek zmienić, zwłaszcza jeśli gra wyjść ma w terminie.

Prey - zwiastun dodatku Mooncrash

 

Źródło: https://www.kotaku.com.au/2018/08/preys-director-on-the-polarising-final-act-there-was-definitely-too-much/

Tagi: arkane studio bethesda pc playstation 4 prey xbox one