GTA 5 dobija do 100 mln sprzedanych egzemplarzy. Take-Two zaliczyło bardzo dobry kwartał
Take-Two podsumowało ostatnie miesiące i włodarze firmy nie mogą narzekać. Korporacja nie wydała w ostatnim czasie dużych tytułów AAA, jednak nawet w takiej sytuacji odnotowano świetne przychody.
Take-Two podsumowało wyniki finansowe z pierwszego kwartału roku obrotowego 2019 (od 1 kwietnia do 30 czerwca) i przychody netto GAAP wyniosły dokładnie 388 mln dolarów. Rezultat ten był wynikiem bardzo wysokiego zainteresowania Grand Theft Auto 5, GTA Online oraz NBA 2K18.
„Aktualny rok finansowy to dobry początek, a wyniki operacyjne za pierwszy kwartał przekroczyły nasze oczekiwania. Rezultaty te były napędzane lepszymi niż oczekiwano stałymi wydatkami konsumentów na Grand Theft Auto Online i NBA 2K18, jak również silnym popytem na Grand Theft Auto V, którego wynik obecnie wynosi prawie 100 mln sprzedanych egzemplarzy. W związku z tym zwiększamy prognozę na rok obrotowy 2019.”
Jednocześnie firma może pochwalić się świetnymi wynikami „Miesięcznej Aktywności Użytkowników” – całe Activision Blizzard w ostatnim kwartale odnotowało 352 mln graczy, ale wynik ten został podzielony na trzy części:
- Activision – 45 mln MAU (Call of Duty + Crash + Destiny)
- Blizzard – 37 mln MAU (World of Warcraft, Overwatch, Hearthstone)
- King – 270 mln MAU (Candy Crush Saga)
Strauss Zelnick na spotkaniu z inwestorami potwierdził wysokie oczekiwania względem Red Dead Redemption 2. Prezes Take-Two podkreślił, że jego firma zawsze obawia się konkurencji:
„Zawsze obawiamy się o konkurencje i nigdy nie uznajemy niczego za pewniak, nigdy nie rościmy sobie praw do sukcesu. Dokładamy wszelkich starań, by stworzyć fenomenalną rozgrywkę i skutecznie ją sprzedawać, a następnie wyjaśniamy, to co się wydarzyło. Mamy bardzo wysokie oczekiwania na październik, kiedy to odbędzie się premiera Red Dead Redemption 2.”