Plaground pozyskało twórców z EA, Ninja Theory i Guerrilla Games do produkcji wielkiego RPG
O tym, że Playground Games pracuje nad nowym projektem, tym razem niezwiązanym z wyścigami, wiemy już od zeszłego roku. Okazuje się, że firma podchodzi do zagadnienia bardzo poważnie, werbując talenty z najlepszych zespołów.
Na E3 2018 Playground ogłosiło, że zostało wykupione przez Microsoft. To zapewnia firmie zastrzyk gotówki, która jest - na to wygląda - dobrze wykorzystywana.
Playground Games właśnie zwerbowało kilku deweloperów z takich ekip jak BioWare, Rocksteady Games, Ninja Theory, Motive i Guerrilla Games. Wszyscy pozyskani twórcy dołączą do nowego studia w Leamington Spa, gdzie pracować będą nad nieujawnionym jeszcze role-playem o wielkiej skali i z otwartym światem.
Wśród zatrudnionych osób znajdują się projektanci lokacji Scotty Brown i Noel Lukasewich (którzy pracowali wcześniej nad Star Wars Battlefront II oraz Mass Effect). Do studia wcielono też Martina Lancastera z Rocksteady, który pełni rolę scenarzysty, Martina Lancastera, Chrisa Goodalla oraz Roba den Dekkera z Ninja Theory. Do Playground Games wrócił też Joe McKernan, który wcześniej opuścił to studio, by pracować dla Guerrilla i Bungie.
Prezes Playground jest zachwycony talentami, które udało się dotychczas zebrać w nowo uformowanej ekipie.
"Nadal przyciągamy do siebie talenty klasy światowej ze wszystkich zakątków globu. A to za sprawą naszej pasji i istniejącego już silnego portfolio. Nasze drugie studio zaliczyło fantastyczny star i nie mogę się doczekać jego rozwoju w kolejnych miesiącach" - powiedział Gavin Raeburn.