Aliens: Colonial Marines. Fan odkrył w kodzie literówkę psującą całą grę
Jeśli mieliście kiedykolwiek styczność z produkcją o nazwie Aliens: Colonial Marines, doskonale zapewne wiecie, że do najlepszych to ten tytuł zdecydowanie nie należał. Okazuje się, że poza wieloma innymi babolami, w kodzie gry są także literówki.
Gearbox Software znane jest z wielu naprawdę fantastycznych gier, takich jak chociażby seria Borderlands, lecz nawet im zdarzają się takie wpadki, że każdy wolałby o nich dosłownie zapomnieć.
Okazuje się, że wystarczyłoby zmienić w kodzie gry dosłownie jedną literę (a jak wiadomo skrypt składa się nawet i z kilku milionów linijek kodu), a całe Aliens: Colonial Marines byłoby znacznie lepsze. Dlaczego?
Chodzi o dosyć ważną komendę odpowiadającą za sztuczną inteligencję naszych adwersarzy, którzy to w normalnej wersji gry idą nam pod muszkę niczym baranki na rzeź.
- ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
U góry widzicie wersję skryptu jaką zastał dociekliwy fan-programista, poniżej zaś poprawioną przez niego wersję
- ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether
Dokładnie przez to jedno, zbędne, napisane w pośpiechu "a", Obcy nie zachowywali się tak jak powinni. Podobno po wprowadzeniu zmiany i puszczeniu jej w świat, Xenomorfy potrafią w walce nas teraz nieco zaskoczyć, uciec gdy są ranni, czy zaatakować z dwóch stron jednocześnie.
Aliens: Colonial Marines AI was broken because of a Typo