Sony było „strasznie nieprzygotowane” na PlayStation 2. Yoshida zdradza szczegóły

Gry
5045V
Sony było „strasznie nieprzygotowane” na PlayStation 2. Yoshida zdradza szczegóły
Wojciech Gruszczyk | 11.07.2018, 20:35

PlayStation 2 to nadal najlepiej sprzedająca się konsola w historii, ale Sony nie ukrywa, że było totalnie nieprzygotowane na zaprezentowanie graczom tego sprzętu. Shuhei Yoshida wspomina premierę urządzenia i wielkie problemy japońskiej korporacji.

Szef SIE Worldwide Studios w rozmowie z dziennikarzem Edge wspomniał o najlepszych i najgorszych momentach w 25-letniej historii marki PlayStation. Shuhei Yoshida wspomniał o pewnych ciekawostkach związanych z premierą PlayStation 2.

Dalsza część tekstu pod wideo

Historia konsol: PlayStation 2

W 2000 roku na rynku zadebiutował PlayStation 2, który przez całe swoje życie osiągnął zawrotne 155 mln sprzedanych egzemplarzy. Sony mimo ogromnego sukcesu było „strasznie nieprzygotowane”, ponieważ korporacja pierwszy raz stanęła przed taką sytuacją:

„Z powodu szybkiego przejścia z PlayStation na PlayStation 2, nie mieliśmy pojęcia, jak branża zarządza takimi rzeczami.”

Yoshida podczas dyskusji zażartował, że PlayStation 2 w dniu premiery nie posiadało wyjątkowego zestawu tytułów, jednak urządzenie zaoferowało jeden ważny element – odtwarzacz DVD, który był dostępny w niskiej cenie i napędzał zainteresowanie maszyną. Japończyk nie ukrywa, że konsola była prawdziwym sukcesem od samego początku i „PlayStation 2 sprzedawało się jak szalone”.

Przedstawiciel Sony wspomniał także premierę PlayStation 3, ale w tym wypadku firma nie mogła liczyć na optymizm – ujawnienie ceny konsoli na E3 było zdaniem Yoshidy „przerażającym momentem”.

Nowa konsola od samego początku miała sporo problemów, ponieważ urządzenie otrzymało ograniczony zestaw tytułów od deweloperów third-party. Autorzy nie ukrywali niedogodności związanych z kreowaniem gier na ten sprzęt.  

Yoshida wyjaśnił, że PlayStation 3 od debiutu borykało się z problemami, ponieważ w projektowanie urządzenia nie byli zaangażowani deweloperzy. Twórcy gier otrzymali dopiero skończony produkt i musieli się do niego przystosować.

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-07-11-shuhei-yoshida-reflects-on-the-ps2-launch-we-were-awfully-unprepared

Komentarze (62)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper