Warner Bros. chce skupić się na "grach jako usługi"

Gry
1133V
Warner Bros. chce skupić się na "grach jako usługi"
Wojciech Gruszczyk | 20.06.2018, 20:25

Nadal czekamy na ujawnienie nowego Supermana, ale już teraz możemy przypuszczać, że produkcja będzie rozwijana przez wiele miesięcy po premierze. Warner Bros. podąża za najnowszą modą i skupia się na „grach jako usługach”.

Destiny jest uważana przez wielu jako pierwsza „gra jako usługa”, jednak w ostatnim czasie system długiego rozwoju produkcji podłapało wielu deweloperów. Dobrym przykładem jest bez wątpienia Ubisoft, który od dawna pracuje nad nowymi elementami dla Rainbow Six Siege, Ghost Recon Wildlands, czy też For Honor.

Dalsza część tekstu pod wideo

Hitman 2 oficjalnie! Data premiery, gameplay, zwiastun i szczegóły

Warner Bros. podczas targów E3 skupiło się na LEGO DC Super-Villains oraz Hitman 2, ale bez wątpienia wielu graczy czekało na ujawnienie nowej gry Rocksteady Studios. Twórcy jeszcze w trakcie imprezy przeprosili fanów za brak prezentacji, jednak ekipa potrzebuje więcej czasu na ujawnienie „tajnego” projektu.

Wspominam o tej produkcji nie bez powodu, ponieważ możemy się spodziewać, że będzie to kolejny z projektów, który zostanie oparty na modelu biznesowym „gra jako usługa”. W sprawie zmiany planów dotyczących wydawania swoich produkcji wypowiedział się David Haddad, który zaznaczył, że jego korporacja zamierza w kolejnych latach skupić się właśnie na długim rozwijaniu wydanych tytułów.

Prezes Warner Bros. Interactive Entertainment jest przekonany, że właśnie gry mogą w dobry sposób angażować społeczność, a jednocześnie gracze w tej sytuacji mogą liczyć na stałe dostarczanie świeżej zawartości.

Miłośnicy rozgrywki single-player nie muszą przy tym obawiać się o postawienie przez Warner Bros. na sieciowe tytuły, ponieważ Haddad mówi wprost, że na rynku wciąż jest miejsce dla dobrych i ciekawych historii:

„Nadal wierzymy, że nawet w miarę rozwoju sportów elektronicznych, nawet gdy wzrasta czas spędzany przy grach sieciowych, wciąż istnieje bardzo wielka przestrzeń dla produkcji narracyjnych, opowiadania historii, budowania świata i długoterminowego zaangażowania.”

„Gry jako usługi” nie są niczym złym, ale tak naprawdę wydawca musi podejść do tego modelu biznesowego w zdrowy sposób. Najlepszym przykładem są bez wątpienia wspomniane powyżej gry Ubisoftu, które wciąż otrzymują ciekawe i darmowe dodatki, które sprawiają, że gracze chętnie spędzają czas na serwerach.

Źródło: https://venturebeat.com/2018/06/19/why-warner-bros-keeps-picking-up-new-games-and-studios/view-all/

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper