God of War to pełnoprawna kontynuacja. Twórcy tłumaczą, dlaczego nie zdecydowali się na reboot

Gry
3509V
God of War to pełnoprawna kontynuacja. Twórcy tłumaczą, dlaczego nie zdecydowali się na reboot
Wojciech Gruszczyk | 27.03.2018, 17:47

W przyszłym miesiącu powróci na konsole ulubieniec fanów marki PlayStation. Kratos przedstawi nam swoją nową opowieść, jednak zastanawiacie się, dlaczego autorzy nie zdecydowali się na obsadzenie w nowych realiach innego bohatera? Na to pytanie odpowiedział Cory Barlog.

20 kwietnia odbędzie się premiera jednej z najważniejszych, tegorocznych premier na PlayStation 4. Santa Monica Studio przygotowało nową odsłonę serii God of War, która na każdym materiale wygląda olśniewająco.

Dalsza część tekstu pod wideo

God of War z rozbudowaną relacją ojca i syna. Kratos nauczy się człowieczeństwa

Twórcy zdecydowali się na wiele najróżniejszych zmian. Kratos trafi do zupełnie nowego świata, podróżuje ze swoim synem, nie posiada już ikonicznych broni, a w dodatku same starcia są bardziej indywidualne.

Są to idealne warunki do zresetowania wydarzeń i przedstawienie graczom nowych przygód kolejnego bohatera, ale Cory Barlog wytłumaczył w jednym z wywiadów, że jego zespół nie mógł pozbyć się tego wielkiego dorobku.

Nowy God of War to jednocześnie spora przemiana samych deweloperów. Każda osoba zaangażowana w rozwój marki na przestrzeni tych wszystkich lat dorosła, zmieniło się ich życie i tak samo jest w przypadku Kratosa. W dodatku wcześniejsze przygody Kratosa są tłem fabularnym, do którego autorzy wielokrotnie wracają w nowej historii.

Co ciekawe, Barlog porównuje bohatera do przedstawicieli studia – kiedyś byli młodzi, często na początku działali a dopiero później myśleli, zostawali do późna przy pracy, dokonywali ważnych zmian na ostatnią chwilę, a teraz wszystko zostało przygotowane w inny sposób. Zespół dojrzał, dołączyli nowi twórcy z własną energią i tak właśnie jest z Kratosem.

Mimo wszystko nie musimy obawiać się o zupełnie nowe odczucia, ponieważ God of War nadal ma „duszę cyklu”, swoje indywidualne i znane DNA. Przygotowanie tego wszystkiego w odświeżonych realiach było wymagające, ale studio wierzy, że to właśnie się udało osiągnąć.

Źródło: http://www.playstationlifestyle.net/2018/03/26/god-of-war-reboot-doesnt-make-sense-to-director-cory-barlog/#/slide/1

Komentarze (76)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper