Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 27.02.2018 17:38
ESRB będzie oznaczać pudełka z „zakupami w grach”. Lootboxy zostaną dokładnie przedstawione
690V

ESRB będzie oznaczać pudełka z „zakupami w grach”. Lootboxy zostaną dokładnie przedstawione

Po wielu miesiącach walki z niepotrzebnymi zakupami w grach pojawia się „pierwsze zwycięstwo”. ESRB zdecydowało się dokładnie oznaczać produkcje, które zawierają „zakupy w grach”, więc możemy mieć pewność, że klienci nie natrafią na problem z lootboxami w nowych tytułach.

Entertainment Software Rating Board (ESRB) to amerykańsko-kanadyjska organizacja zajmująca się ocenianiem zawartości i wyznaczaniem granic wiekowych produkcjom wydawanym w Stanach Zjednoczonych. Polskim odpowiednikiem jest PEGI.

Lootboxy tylko dla dorosłych. Hawaje chcą wielkich zmian w prawie

ESRB długo broniło się z jakimikolwiek głębszym komentarzem dotyczącym mikrotransakcji, jednak temat jest w ostatnich tygodniach bardzo burzliwy, więc i ta wiekowa organizacja postanowiła przedstawić swój stosunek do tego problemu.

Firma właśnie wydała oświadczenie, w którym pojawia się zapowiedź specjalnych oznaczeń – na pudełkach gier pojawią się informacje o „zakupach w grach” i w tym wypadku nie będzie istotne, czy jest to lootbox, mały dodatek, skórka, czy wirtualna moneta. Jeśli w menu pozycji pojawia się opcja „zakupów”, to produkcja zostanie oznaczona.

Należy na pewno zaznaczyć, że działaniem ESRB nie jest odstraszenie dorosłych graczy, a pomoc rodzicom, którzy są narażeni na dodatkowe koszty, a często nie są na to gotowi. Organizacja nie zamierza napiętnować lootboxów z prostego powodu – target (rodzice) nie wiedzą nic o skrzynkach w grach. W ostatnich tygodniach trwały specjalne badania, które pokazały, że rodzice nie znają tematu i nic im to nie mówi, więc ESRB oznaczy wszystkie „zakupy w grze”.

Oznaczenie pojawi się na grach, które zawierają dodatkowe poziomy, skórki, przedmioty niespodzianki (takie jak pakiety przedmiotów, lootboxy, tajemnicze nagrody), muzykę, wirtualne monety i inne formy walut w grach, subskrypcje, Przepustki Sezonowe i aktualizacje (np. w celu wyłączenia reklam).

Jak podaje samo ESRB jest to „pierwszy krok”, który ma wyjaśnić rodzicom, że w produkcjach znajdują się dodatkowe opłaty, ale nadciąga znacznie większa kampania informacyjna, która przedstawi sytuację i pomoże klientom zdecydować, czy tytuł jest odpowiedni dla ich pociech.

Tagi: