Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 05.02.2018 19:11
Horizon: Zero Dawn mogło otrzymać kooperację. Twórcy planowali 50 razy większą mapę
2069V

Horizon: Zero Dawn mogło otrzymać kooperację. Twórcy planowali 50 razy większą mapę

Jedna z najgorętszych produkcji 2017 roku mogła zaprezentować zupełnie odmienioną rozgrywkę. Guerrilla Games na początku przygotowania Horizon: Zero Dawn rozważało dodanie do gry kooperacji, jednak autorzy stanęli przed bardzo trudnym wyborem.

Horizon: Zero Dawn zgarnęło w ubiegłym roku sporo pochwał i tytuł może pochwalić się średnia ocen na poziomie 89%. Gra ma nadal szansę wygrać kilka statuetek w organizowanych na początku 2018 roku plebiscytach.

D.I.C.E. Awards. Horizon: Zero Dawn zgarnia aż 10 nominacji!

Mathijs De Jonge postanowił porozmawiać z dziennikarzem Noclip i podczas długiej dyskusji twórca wspomniał o rozwoju Horizon: Zero Dawn. Na początku twórcy pracowali nad koncepcją, w której całą opowieść moglibyśmy ukończyć w kooperacji:

„Na początku zastanawialiśmy się nad dwoma współpracującymi graczami, nasz wstępny prototyp zawierał dwuosobową rozgrywkę. Mieliśmy wtedy gameplay w kooperacji i to było bardzo interesujące.”

Twórcy stanęli przed trudnym zadaniem, ponieważ chcąc rozwijać historię dla dwóch bohaterów, musieliby zrezygnować z połowy wymyślonych funkcji:

„Ale nie zdecydowaliśmy się na to, ponieważ programiście powiedzieli, że chcąc przygotować kooperacje, musielibyśmy zrezygnować z 50% funkcji, o które prosiliśmy. Horizon: Zero Dawn jest nowym IP, więc chcieliśmy 100% elementów i zrezygnowaliśmy z kooperacji na rzecz zawartości.”

To jednak nie koniec ciekawych planów. Guerrilla Games na początku chciało przygotować 50 razy większą mapę od tej, która trafiła ostatecznie do produkcji, ale zespół artystyczne stwierdził, że nie można zapełnić wystarczającą treścią tak rozległego terenu.

Co ciekawe, Horizon: Zero Dawn powstało w zasadzie w dwa lata, ponieważ konkretne prace rozpoczęły się pod koniec 2014 roku – tuż po tym jak główny system walki został wykreowany przez mniejszy zespół. Autorzy otrzymali od Sony bardzo dużo czasu na opracowanie potrzebnych koncepcji i zbadanie terenu pod nową markę. Japończycy nie gonili Holendrów, więc zespół mógł kombinować, próbować i w ostateczności wrzucić na rynek odpowiedni tytuł.

Źródło: https://wccftech.com/horizon-zero-dawn-working-coop/

Tagi: Guerrilla Games Horizon: Zero Dawn playstation 4 sony