Analitycy przewidują ogromne przychody w branży gier. Znaczący wzrost wyników dzięki PC i urządzeniom mobilnym

Gry
762V
Analitycy przewidują ogromne przychody w branży gier. Znaczący wzrost wyników dzięki PC i urządzeniom mobilnym
Wojciech Gruszczyk | 16.01.2018, 18:03

Rynek gier wideo wciąż się rozwija, a według najnowszego raportu opublikowanego przez Digi-Capital, w przeciągu następnych kilku lat będziemy świadkami znacznego wzrostu przychodów uzyskanych ze sprzedaży produkcji oraz sprzętów. Sporą zasługę w tym wyniku mają odegrać komputery osobiste oraz urządzenia mobilne.

Digi-Capital szacuje, że w 2018 roku branża gier może osiągnąć nawet 170 mld przychodów i wynik ten zostanie wygenerowany w głównej mierze dzięki urządzeniom mobilnym oraz komputerom klasy PC.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy Max Payne: produkcja gier single-player jest 10-krotnie droższa niż 10 lat temu

To jednak dopiero początek, ponieważ raport zapowiada znaczący wzrost wpływów, ponieważ już w 2022 roku gry wideo mają wygenerować nawet 235 mld dolarów!

W głównej mierze gotówka ma płynąć ze sprzedaży gier, mikrotransakcji oraz subskrypcje (aż 75% wszystkich przychodów), a komputery PC oraz urządzenia mobilne mają dominować na rynku. Zdaniem przedstawionych danych, w samym 2018 roku oprogramowanie mobilne ma wygenerować gotówkę na poziomie 60 mld dolarów, a w 2022 roku ten wynik zostanie wywindowany do nawet 95 mld dolarów.

Gracze mają też chętnie ulepszać komputery  – nowy sprzęt, modernizacja posiadanego, urządzenia peryferyjne mają w 2018 roku wygenerować nawet 35 mld dolarów, a w następnych pięciu latach ten wynik wzrośnie nawet do 45 mld dolarów.

Pozytywne rezultaty zanotują również tytuły sieciowe, które dzięki DLC oraz najróżniejszym subskrypcjom zarobią nawet 30 mld dolarów w 2022 roku (25 mld dolarów w 2018 roku).  

Zdaniem Digi-Capital, konsole (sprzęt oraz gry) do 2022 roku będą stanowić jedynie jedną szóstą całego rynku gier, a choć wirtualna i rozszerzona rzeczywistość będą rosły, to jednak nie osiągną wyników komputerów, urządzeń przenośnych, czy też sprzętów Sony, Microsoftu oraz Nintendo. Sporty elektroniczne mają produkować mniej niż 1% przychodów.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2018-01-16-games-revenues-of-up-to-usd235bn-expected-by-2022

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper