SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 05.01.2018 20:00
Zaginięcie Ethana Cartera jeszcze w styczniu na Xbox One. Dobra cena i ulepszenie dla Xbox One X
1266V

Zaginięcie Ethana Cartera jeszcze w styczniu na Xbox One. Dobra cena i ulepszenie dla Xbox One X

Ceniona produkcja Adriana Chmielarza w końcu trafi na Xboksa One. W sklepie Microsoftu pojawiły się konkretne informacje dotyczące daty premiery, ceny oraz nawet zajawka ulepszeń dla Xboksa One X.

Zaginięcie Ethana Cartera trafiło aktualnie na dwie platformy (PC – 2014 rok, PlayStation 4 – 2015 rok) i pewnie tylko nieliczni liczyli, że przygoda może trafić na Xboksa One, ale gra dość niespodziewanie zawitała do sklepu Amerykanów.

Recenzja Zaginięcie Ethana Cartera

Produkcja przygotowana przez studio The Astronauts trafi na konsolę Microsoftu dokładnie 19 stycznia i zainteresowani gracze muszą przygotować 69,99 zł – cena wydaje się naprawdę uczciwa, bo gdy tytuł trafił na PlayStation 4 to został wyceniony na około 71 zł.

Na stronie sklepu pojawiają się informacje dotyczące ulepszenia Zaginięcie Ethana Cartera dla Xboksa One X, jednak w informacji nie pojawiają się konkrety. Bardzo możliwe, że autorzy wykorzystali dodatkową moc urządzenia, by zaoferować rozgrywkę w rozdzielczości 4K.

Warto pamiętać, że już na poprzednich platformach dziennikarze zachwalali oprawę oraz niesamowitą atmosferę. Tak swoją recenzję podsumował w 2015 roku Roger:

„Ethan to gra krótka - zgadza się - dla wielu zapewne zbyt krótka, ale dysponująca atutami, które pozwalają ten fakt zepchnąć w cień. Tu wbrew pozorom warto zaglądać w każdy kąt, chłonąc wiedzę na temat fabuły, która jest wielowymiarowa. Ethan podejmuje tematy ważne, unikając przy tym banału. Trochę szkoda, że nie pokuszono się o lepsze przedstawienie sylwetek bohaterów, ale i bez tego fabuła pozostawia spore pole do kombinowania i własnej interpretacji. Zmuszając nas do refleksji długo po zobaczeniu napisów końcowych. Takie gry pamięta się latami. ”

Dla ciekawskich, podrzucam jeszcze zwiastun (wersja na PlayStation 4):

[Aktualizacja #1]

Twórcy zdradzili kilka informacji:

  • Port powstawał długo, bo studio jest małe i musiało znaleźć zaufaną ekipę, która zadba w odpowiedni sposób o przeniesienie gry na Xboksa One. Tytułem zajmuje się polskie studio SPIN Software.
  • SPIN nie zajęło się prostym przeniesieniem gry, bo znacznie unowocześniło produkcję i zadbało o optymalizację.
  • Nowe wydanie posiada tryb „Free Roam”, który zmienia produkcję w 100% symulator chodzenia. Gracze w tej sytuacji otrzymają możliwość swobodnego przemieszczania się po lokacjach.
  • Tytuł w wersji na Xboksa One X zaoferuje rozgrywkę w rozdzielczości 4K.
  • Aktualnie tryb „Free Roam” trafi wyłącznie na konsolę Microsoftu, ale później może zostać wprowadzony na PlayStation 4 i PC. Jednak autorzy podkreślają, że edycja na Xboksa One działa na najnowszej wersji Unreal Engine 4, więc wprowadzenie tej zawartości na PS4 to dodatkowa praca i kolejny koszt.

Tagi: