Igor Chrzanowski Igor Chrzanowski 18.11.2017 15:27
Final Fantasy XV. Wersja na Xbox One X jest przepiękna, ale ma pewne problemy z wydajnością
2462V

Final Fantasy XV. Wersja na Xbox One X jest przepiękna, ale ma pewne problemy z wydajnością

Final Fantasy XV jest jedną z najbardziej wymagających gier, jakie pojawiły się na obecnej generacji konsol, dlatego też niezwykle ciekawym jest móc zobaczyć, jak dzieło Square Enix radzi sobie na Xbox One X.

Tak jak na PS4 Pro, tak i na XOne X, najnowsza odsłona Final Fantasy oferuje aż trzy tryby wyświetlania obrazu. High, Lite oraz Stable.

Przy High Mode gra stara się osiągnąć jak najwyższą rozdzielczość, co oznacza, że nigdy nie osiąga natywnego 4K, lecz jest do niego skalowana. Ponadto dynamiczny system renderowania obrazu sprawia, że miejscami możemy tu uświadczyć nawet nieco ponad 3K, a czasami spaść do 1440p. W obu pozostałych modułach FF XV osiąga stabilne 1080p.

Jeśli zaś chodzi o wydajność, tu można doszukać się kilku zaskakujących ciekawostek. Po pierwsze w High Mode Final Fantasy XV w mniej wymagających chwilach trzyma stabilne 30 FPS przy perfekcyjnym odstępie pokazywania się klatek (czego Prosiak osiągnąć nie potrafił, gdyż psuł odstępy). Jednakże gdy dojdzie do intensywnej walki, zwłaszcza w lokacjach, które mają mnóstwo efektów cząsteczkowych, całość chrupie tak mocno, że spada nawet do około 18 klatek na sekundę! Na szczęście tuż po pojedynku, wraca do 30-stu.

Ekipa Digital Foundry zauważyła zaś, że Xbox One X ma pewien, bardzo nietypowy problem z wydajnością w dziele Square Enix. Jaki? Jeśli wprowadzicie konsolę w tryb uśpienia, wybudzicie i zaczniecie grać, osiągi FFXV spadną ze stabilnych 30, to nawet 22 klatek na sekundę. Po normalnym wyłącz/włącz, takie rzeczy się nie zdarzają.

Jeśli zaś chodzi o Lite Mode, tytuł błyszczy miejscami w pięknych 60 klatkach na sekundę, lecz z reguły operuje na poziomie od 35-45 FPS-ów. Stable Mode to oczywiście 30 klatek przy 1080p.

Final Fantasy 15: Xbox One X vs PlayStation 4 Pro

Tagi:

Nie przegap