Cyfrowa dystrybucja zyskuje coraz to większą część rynku. Zainteresowanie pudełkami spada

Gry
1179V
Cyfrowa dystrybucja zyskuje coraz to większą część rynku. Zainteresowanie pudełkami spada
Wojciech Gruszczyk | 03.11.2017, 15:39

Nie mamy najlepszych informacji dla fanów gier wydawanych w pudełkach. Systematycznie rośnie zainteresowanie cyfrową dystrybucją i jeśli trend zostanie utrzymany, to już w przyszłym roku będziemy mogli mówić o dominacji.

GfK to firma zajmująca się badaniem rynku gier wideo w Wielkiej Brytanii. To właśnie za sprawą przedstawicieli tej organizacji otrzymujemy szczegółowe dane dotyczące sprzedaży produkcji na Wyspach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Super Mario Odyssey z ogromnymi sukcesami. Gra podbija kolejne rynki!

Dziennikarze GamesIndustry.biz otrzymali szczegółowy raport dotyczący zainteresowania cyfrową dystrybucją w Wielkiej Brytanii i już teraz niektóre gry AAA na konsolę potrafią osiągnąć wynik na poziomie 45% dla wydania z PlayStation Store oraz Xbox Store.

To nie jest reguła – według przedstawionych danych 30-45% gier sprzedaje się właśnie w cyfrze – ale warto zwrócić uwagę na jeden istotny fakt: w 2016 roku mówiliśmy tutaj o dużo niższych liczbach, ponieważ cyfrowe wersje gier osiągały rezultaty w okolicach 15-25%.

Problemy fizycznych wydań nie są przypadkowe, ponieważ jak celnie zauważyli sami  wydawcy – w Wielkiej Brytanii cena gier w pudełkach coraz to częściej zbliża się do cyfrowej wersji. Jeszcze do niedawna mówiliśmy o skandalicznie drogich grach z PlayStation Store oraz Xbox Live, ale przez brak istotnych promocji oraz rabatów, na pudełka musimy wydać podobną kwotę.

Brytyjczycy w tej sytuacji doceniają zakupy na PSN oraz XLive, bo chociaż nie mogą odsprzedać tytułu, to zyskują produkcję bez wychodzenia z domów oraz nie muszą się martwić o nośniki.

Warto tutaj na pewno jeszcze wspomnieć wyniki finansowe Electronic Arts – korporacja podała, że sprzedaż cyfrowych wersji gier od EA na PlayStation 4 i Xboksa One osiągnęła już 36% w skali całego świata, a nie możemy zapomnieć, że takie rezultaty obejmują również kraje ze słabszą infrastrukturą sieciową.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-02-the-uk-console-game-sales-now-30-45-percent-digital

Komentarze (108)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper