Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 03.11.2017 15:39
Cyfrowa dystrybucja zyskuje coraz to większą część rynku. Zainteresowanie pudełkami spada
1014V

Cyfrowa dystrybucja zyskuje coraz to większą część rynku. Zainteresowanie pudełkami spada

Nie mamy najlepszych informacji dla fanów gier wydawanych w pudełkach. Systematycznie rośnie zainteresowanie cyfrową dystrybucją i jeśli trend zostanie utrzymany, to już w przyszłym roku będziemy mogli mówić o dominacji.

GfK to firma zajmująca się badaniem rynku gier wideo w Wielkiej Brytanii. To właśnie za sprawą przedstawicieli tej organizacji otrzymujemy szczegółowe dane dotyczące sprzedaży produkcji na Wyspach.

Super Mario Odyssey z ogromnymi sukcesami. Gra podbija kolejne rynki!

Dziennikarze GamesIndustry.biz otrzymali szczegółowy raport dotyczący zainteresowania cyfrową dystrybucją w Wielkiej Brytanii i już teraz niektóre gry AAA na konsolę potrafią osiągnąć wynik na poziomie 45% dla wydania z PlayStation Store oraz Xbox Store.

To nie jest reguła – według przedstawionych danych 30-45% gier sprzedaje się właśnie w cyfrze – ale warto zwrócić uwagę na jeden istotny fakt: w 2016 roku mówiliśmy tutaj o dużo niższych liczbach, ponieważ cyfrowe wersje gier osiągały rezultaty w okolicach 15-25%.

Problemy fizycznych wydań nie są przypadkowe, ponieważ jak celnie zauważyli sami  wydawcy – w Wielkiej Brytanii cena gier w pudełkach coraz to częściej zbliża się do cyfrowej wersji. Jeszcze do niedawna mówiliśmy o skandalicznie drogich grach z PlayStation Store oraz Xbox Live, ale przez brak istotnych promocji oraz rabatów, na pudełka musimy wydać podobną kwotę.

Brytyjczycy w tej sytuacji doceniają zakupy na PSN oraz XLive, bo chociaż nie mogą odsprzedać tytułu, to zyskują produkcję bez wychodzenia z domów oraz nie muszą się martwić o nośniki.

Warto tutaj na pewno jeszcze wspomnieć wyniki finansowe Electronic Arts – korporacja podała, że sprzedaż cyfrowych wersji gier od EA na PlayStation 4 i Xboksa One osiągnęła już 36% w skali całego świata, a nie możemy zapomnieć, że takie rezultaty obejmują również kraje ze słabszą infrastrukturą sieciową.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-02-the-uk-console-game-sales-now-30-45-percent-digital

Tagi: dystrybucja cyfrowa gfk wielka brytania wyniki sprzedaży

Nie przegap