Cyfrowa dystrybucja zyskuje coraz to większą część rynku. Zainteresowanie pudełkami spada
Nie mamy najlepszych informacji dla fanów gier wydawanych w pudełkach. Systematycznie rośnie zainteresowanie cyfrową dystrybucją i jeśli trend zostanie utrzymany, to już w przyszłym roku będziemy mogli mówić o dominacji.
GfK to firma zajmująca się badaniem rynku gier wideo w Wielkiej Brytanii. To właśnie za sprawą przedstawicieli tej organizacji otrzymujemy szczegółowe dane dotyczące sprzedaży produkcji na Wyspach.
Super Mario Odyssey z ogromnymi sukcesami. Gra podbija kolejne rynki!
Dziennikarze GamesIndustry.biz otrzymali szczegółowy raport dotyczący zainteresowania cyfrową dystrybucją w Wielkiej Brytanii i już teraz niektóre gry AAA na konsolę potrafią osiągnąć wynik na poziomie 45% dla wydania z PlayStation Store oraz Xbox Store.
To nie jest reguła – według przedstawionych danych 30-45% gier sprzedaje się właśnie w cyfrze – ale warto zwrócić uwagę na jeden istotny fakt: w 2016 roku mówiliśmy tutaj o dużo niższych liczbach, ponieważ cyfrowe wersje gier osiągały rezultaty w okolicach 15-25%.
Problemy fizycznych wydań nie są przypadkowe, ponieważ jak celnie zauważyli sami wydawcy – w Wielkiej Brytanii cena gier w pudełkach coraz to częściej zbliża się do cyfrowej wersji. Jeszcze do niedawna mówiliśmy o skandalicznie drogich grach z PlayStation Store oraz Xbox Live, ale przez brak istotnych promocji oraz rabatów, na pudełka musimy wydać podobną kwotę.
Brytyjczycy w tej sytuacji doceniają zakupy na PSN oraz XLive, bo chociaż nie mogą odsprzedać tytułu, to zyskują produkcję bez wychodzenia z domów oraz nie muszą się martwić o nośniki.
Warto tutaj na pewno jeszcze wspomnieć wyniki finansowe Electronic Arts – korporacja podała, że sprzedaż cyfrowych wersji gier od EA na PlayStation 4 i Xboksa One osiągnęła już 36% w skali całego świata, a nie możemy zapomnieć, że takie rezultaty obejmują również kraje ze słabszą infrastrukturą sieciową.