Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 31.10.2017 20:15
Sony zamierza odkrywać mikrotransakcje. Firma skupi się na sprzedaży przedmiotów i treści w grach
2982V

Sony zamierza odkrywać mikrotransakcje. Firma skupi się na sprzedaży przedmiotów i treści w grach

Nie mam najlepszych informacji dla sympatyków marki PlayStation. Japońska korporacja ma nowego szefa, który chętnie będzie odkrywać znaczenie dodatków oraz rozbudowywać swoje przyszłe produkcje. Już wkrótce powinniśmy otrzymać konkretne szczegóły dotyczące nowych planów.

Z samego rana informowaliśmy naszych czytelników o pozytywnych rezultatach wygenerowanych przez Sony. Możemy jednak sądzić, że to dopiero początek pozytywnych informacji dla japońskiej korporacji, ponieważ firma zamierza zmienić model biznesowy.

Graliśmy w Shadow of the Colossus – dzieło sztuki a nie remaster!

Sony dostrzega bardzo istotną rolę cyfrowej dystrybucji. Dyrektor Finansowy – Kenichiro Yoshida– wspomniał, że w bieżącym roku obrotowym ponad połowa wyników ze sprzedaży gier oraz usług będzie pochodzić właśnie z cyfrowych sklepów.

Japończycy zgromadzili ogromną bazę użytkowników, którzy coraz to chętniej spędzają czas na serwerach, więc z tego powodu firma chce przenieść swoją uwagę ze sprzętu na klienta. Co to oznacza? Sony zamierza skupić się na rozwinięciu mikropłatności, sprzedawaniu przedmiotów, czy też zawartości w samych grach – ta decyzja pozwoli zdecydowanie zwiększyć zyski z usług sieciowych.

Ten pomysł bardzo popiera John Kodera, nowy szef Sony Interactive Entertainment, którego nominacja na najważniejszy stołek nie była przypadkowa. Pod jego kierownictwem PlayStation ma poprawić działalność przynoszącą stałe dochody.

Trudno tak naprawdę przewidzieć plany Japończyków, ale „odkrywanie mikrotransakcji” nie brzmi wyjątkowo przyjemnie. Sony w przeciągu ostatnich kilku lat zgromadziło olbrzymią bazę użytkowników, którzy pewnie chętnie sięgną po małe dodatki…  

Sony nie ukrywa, że sprzedaż przedmiotów i zawartości zespołów third-party jest bardzo ważna, jednak jednocześnie korporacja widzi problem swoich formacji first-party, które nie generują odpowiednich wyników, więc sporo w tym temacie zmieni się za sprawą nowego szefa.

Atsuko Murakami – Kierownik Działu Finansów i Rozwoju – wypowiadał się również na temat PlayStation Plus. Zdaniem przedstawiciela Sony, firma zamierza zapewnić graczom atrakcyjniejszą propozycję, by mieć pewność, że klienci chętnie będą płacić za dostęp do PS+. Korporacja zdaje sobie sprawę, że utrzymanie użytkowników to wymagające zadanie, ale Sony „wdraża środki” w celu osiągnięcia pozytywnych rezultatów.

Źródło: https://www.dualshockers.com/sony-microtransactions-ps4/

Tagi:

Nie przegap