93 mln zł dofinansowania dla sektora gier. Poznaliśmy projekty wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Gry
2373V
93 mln zł dofinansowania dla sektora gier. Poznaliśmy projekty wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wojciech Gruszczyk | 04.10.2017, 19:40

Twórcy gier z rodzimego podwórka ponownie prezentowali projekty, które mogły zostać wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Dzisiaj poznaliśmy wszystkie zaakceptowane pomysły z drugiej edycji konkursu GameINN. 

Już w ubiegłym roku informowałem naszych czytelników o świetnym wsparciu dla polskich deweloperów, którzy mogli liczyć na grube miliony w ramach programu sektorowego GameINN. Po sukcesie pierwszej edycji, przyszedł czas na kontynuację, dzięki której twórcy gier otrzymają 93 miliony złotych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Prawie 116 mln zł na rozwój branży gier! CD Projekt, Techland i inne studia z dofinansowaniami rządowymi

Rząd docenia dynamiczny rozwój sektora gier, więc kolejny raz deweloperzy mogli zgarnąć gotówkę, która pomoże im w realizacji produkcji. Przygotowane tytuły mają szansę zaistnieć na globalnym rynku, a program GameINN ma pomagać firmom w projektowaniu wielkich przygód.

Tak o drugiej edycji konkursu wypowiedział się wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin:

"Wspieramy rozwój tych dziedzin, które mają największy potencjał, aby zwiększyć poziom innowacyjności polskiej gospodarki. Sektor gier wideo jest tego najlepszym przykładem, a Polska w najbliższych latach ma szansę stać się jednym z głównych graczy na globalnym rynku. Chcemy wykorzystać potencjał dynamicznie rozwijających się firm i znakomitych programistów. Ich projekty już dziś pokazują jak efektywna może być współpraca nauki i biznesu. To potencjalne koło zamachowe wielu obszarów innowacyjnej gospodarki."

Kilka słów powiedział również prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju:

"Nagrodzone projekty dają szansę na dalszy rozwój sektora gier wideo, ale również na znaczące postępy w innych branżach wykorzystujących wywodzące się z niego technologie. Różnorodność projektów daje szansę na ich szerokie zastosowanie – w celach społecznych, edukacyjnych, medycznych i terapeutycznych. Liczymy nie tylko na sukces tych przedsięwzięć i stojących za nimi zespołów badawczych, ale również na to, że będą inspiracją dla pozostałych firm z branży do stawiania na projekty badawczo-rozwojowe."

Celem GameINN jest zwiększenie konkurencyjnego krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku, jednak warto zwrócić uwagę, że o granty mogą w tym wypadku starać się nie tylko twórcy gier, a również firmy wykorzystujące specjalistyczne technologie.

Wszystkie projekty znajdziecie w tym miejscu, a poniżej zdecydowałem się wybrać kilka ciekawych pomysłów przygotowanych przez rodzime studia:

  • Techland - Opracowanie technologii pełnego streamingu wraz z systemem żyjącego świata na potrzeby gier Action-RPG z otwartym światem - 2 936 806 zł
  • JUJUBEE - Opracowanie framework’u do budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego typu ‘Grand Startegy’ - GS-AIM (Grand Strategy Artificial Inteligence Mechanism).  - 1 341 171 zł
  • Carbon Studio - Badania nad innowacyjną technologią sterowania i interakcji ze światem gry VR, za pomocą kontrolerów ruchu i sensorów znajdujących się w urządzeniach VR - 1 294 490 zł
  • THE FARM 51 - Opracowanie funkcjonalnego prototypu zaawansowanego genertora treści dodatkowych AUGOT, działającego w środowisku PC i mobile - 4 484 966 zł 
  • Vivid Games - Opracowanie innowacyjnego systemu informatycznego umożliwiającego adaptacyjne dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym, w wielu wymiarach przestrzeni cech gracza i dla różnych gatunków gier. - 4 482 402 zł
  • Vivid Games - Opracowanie prototypu gry wykorzystującego model rzeczywistego współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych w czasie rzeczywistym na platformach mobilnych bazując na algorytmach symulacji fizycznych - 4 223 696 zł
  • Jutsu Games - Realizacja innowacyjnych mechanizmów prezentacji realnych danych geograficznych oraz symulacji zależnych sytuacji drogowych i pogodowych na potrzeby gry "112 Operator - 1 531 483 zł
  • Sim Factor - Opracowanie technologii służącej do kreowania otwartego świata 3D na podstawie rzeczywistych danych topograficznych oraz planów przestrzennych  - 1 079 082 zł
  • CDP - Chinese Box – Interaktywny System Narracji Szkatułkowej. Kompleksowa technologia umożliwiająca prowadzenie wielowarstwowej, interaktywnej narracji w czasie rzeczywistym.  - 1 095 451 zł

W drugiej edycji złożono 90 wniosków na łączną kwotę dofinansowania przekraczającą 230 mln zł, a zdecydowano się zrealizować 38 projektów.

Źródło: http://www.ncbr.gov.pl/aktualnosci/art,5583,sektor-gier-wideo-ponownie-ze-wsparciem-ncbr.html

Komentarze (50)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper