Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 25.09.2017 20:30
Sukces PlayStation VR nie jest dla Sony wyjątkowo dobrą wiadomością. Firma liczy na konkurencję
1882V

Sukces PlayStation VR nie jest dla Sony wyjątkowo dobrą wiadomością. Firma liczy na konkurencję

Sony z impetem zdominowało rynek wirtualnej rzeczywistości. Korporacja nawet bez wielkich premier, nie może narzekać na brak zainteresowania urządzeniem, ale ciekawe wnioski dotyczące konkurencji przedstawił Andrew House. Przedstawiciel Sony liczy na lepsze rezultaty konkurencji.

Rynek wirtualnej rzeczywistości wciąż się kształtuje, jednak już na początku biegu, to Sony zdominowało konkurencję. Stosunkowo tani sprzęt (konsola + gogle) sprawiły, że droższa konkurencja nie radzi sobie tak dobrze na rynku.

Unveiled EditionFarpoint i PlayStation VR Aim dostępne w dobrej cenie w polskim sklepie

Szef Sony Interactive Entertainment zauważa w tym sukcesie pewien problem. W trakcie rozmowy z dziennikarzem Reutersa, Andrew House podkreślił, że w przypadku nowej technologii większa konkurencja dobrze wpływa na rozwój i rynek:

„Nie jestem w pełni zadowolony z faktu, że jesteśmy liderem na rynku VR przy takim rezultacie. Dla tak zupełnie nowej technologii chcesz, by różne platformy działały dobrze, tworząc tym samym pozytywną falę i jednocześnie interesując sprzętem nowych klientów.”

Trudno nie zgodzić się z przedstawicielem Sony, bo wielu graczy wciąż nie potrafi przekonać się do wirtualnej rzeczywistości, a w konsekwencji baza użytkowników nie rośnie, więc deweloperzy niezbyt chętnie tworzą nowe opowieści na VR.

W najbliższych miesiącach nie powinniśmy w tym temacie zauważyć jakichkolwiek zmian, ponieważ studia skupiają się teraz na dostarczeniu nowych tytułów na swoje platformy, a główni gracze na rynku nie zamierzają ze sobą współpracować, by poszerzać grono odbiorców.

Źródło: http://gamingbolt.com/sony-isnt-too-comfortable-beating-other-vr-headsets-by-such-a-huge-margin-executive-admits

Tagi: andrew house playstation 4 playstation vr Sony

Nie przegap