Final Fantasy XII: The Zodiac Age pod lupą specjalistów. Test płynności i porównanie grafiki
Od kilku godzin znamy opinie dziennikarzy na temat Final Fantasy XII: The Zodiac Age. Deweloperzy w tym wypadku nie zawiedli wysokich oczekiwań i dostarczyli dobrze skrojonego kotleta. Zobaczcie najnowszy test DigitalFoundry.
Final Fantasy XII zostało odświeżone przez Virtuous Games. Chińczycy pracowali nad między innymi Assassin's Creed : The Ezio Collection (PlayStation 4, Xbox One), Batman: Return to Arkham (PlayStation 4, Xbox One), Fable Anniversary (Xbox 360), czy też XCOM: Enemy Unknown (iOS). Twórcy nie zawiedli wysokich oczekiwań fanów.
Poznajcie pierwsze oceny Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Final Fantasy XII: The Zodiac Age przeszło długą drogę. W erze PlayStation 2 pozycja działała w rozdzielczości 512x448, jednak już na PlayStation 4 otrzymujemy dziewięciokrotny wzrost liczby pikseli, a w przypadku PlayStation 4 Pro ten wynik rośnie szesnastokrotnie. Na mocniejszej konsoli Sony można było osiągnąć jeszcze lepszy rezultat, ale autorzy nie pokusili się o natywne 4K.
Gra jednak zdecydowanie wypiękniała względem oryginału, ponieważ udało się wyeliminować schodkowanie. Studio zajęło się znaczącym upiększeniem jakości tekstur, dopieścili trójwymiarową prezentację odpowiednich elementów, czy też zadbano o dobry wygląd mniejszych szczegółów widzianych z bliska.
Małym rozczarowaniem jest ponownie zamknięcie się na 30 klatek na sekundę, ale deweloperzy zdecydowali się na pewniejszą opcję – dzięki temu produkcja jest płynna we wszystkich momentach. Twórcy znaleźli również czas na skrócenie ekranów wczytywania, poprawili soundtrack, a nawet dodali nowe tryby.
DigitalFoundry nie ukrywa, że jest to świetny kotlet, który jednak mógłby prezentować odrobinę lepszą jakość w wersji na PlayStation 4 Pro. Mimo wszystko miłośnicy uniwersum mogą zacierać rączki, bo pozycja działa i wygląda świetnie.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XII: The Zodiac Age.