Elite: Dangerous. Graficzny pojedynek PS4 z XOne

Gry
1896V
Elite: Dangerous. Graficzny pojedynek PS4 z XOne
Bartosz Dawidowski | 10.07.2017, 09:11

Elite: Dangerous było przez wiele miesięcy dopracowywane w wersji na PC oraz XOne, a ostatnio trafiło również na PlayStation 4 (wraz ze wsparciem dla PlayStation 4 Pro). Sprawdźmy jak deweloperom udało się wykonać tę konwersję.

Analizy graficznej podjęła się redakcja DigitalFoundry. Przede wszystkim trzeba pochwalić autorów Elite: Dangerous za generowanie grafiki w rozdzielczości natywnej na wszystkich konsolach (również na PlayStation 4 Pro).

Dalsza część tekstu pod wideo

Elite: Dangerous wreszcie na PlayStation 4!

Autorzy świetnie dopracowali Elite: Dangerous na PS4. Gra nawet na "gołym" modelu konsoli Sony generuje trochę lepszą geometrię planet, niż w przypadku Xbox One. PS4 ma też przewagę w odległości "dorysowywania" obiektów. Z drugiej strony właściciele platformy Sony muszą pogodzić się z gorszą jakością antyaliasingu w post-produkcji.

Co z frameratem? Niestety animacja zauważalnie spada w niektórych miejscach z poziomu 60 fps. Tu warto zauważyć, że Xbox One radzi sobie zdecydowanie lepiej w takich sytuacjach, co widać w 4 minucie poniższego nagrania.

W grze znajduje się opcja przełączenia jakości graficznej na "wydajność" lub "lepszą jakość obrazu" w przypadku posiadania PlayStation 4 Pro. Tryb "performance" zapewnia znacznie lepszy framerate, rzadko spadający poniżej 60 fps. Jeśli chodzi o moduł "Quality", to gracze mogą liczyć na zauważalnie lepsze oświetlenie, bogatszą geometrię krajobrazu planet i doskonalsze rozwiązania antyaliasingu. Wszystko to generowane jest jednak tylko w 1080p.

 

Źródło: własne

Komentarze (52)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper