Rime z problematycznym frameratem na PS4/PS4 Pro. Analiza DigitalFoundry

Gry
999V
Rime z problematycznym frameratem na PS4/PS4 Pro. Analiza DigitalFoundry
Bartosz Dawidowski | 08.06.2017, 10:27

Chociaż Rime zgarnęło mocne oceny, to można powiedzieć, że ta powstająca przez wiele lat produkcja nie chwyciła - przynajmniej na rynku brytyjskim, gdzie zajęła w tygodniu premierowym miejsce poza pierwszą dwudziestką rankingu sprzedaży.

Nie najlepszą sprzedaż można próbować złożyć na karb kiepskiego marketingu. Nie wszyscy gracze będą jednak zadowoleni z działania Rime na swoim hardwarze, co też może mieć wpływ na wyniki produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rime w Encyklopedii PPE.pl

Redakcja DigitalFoundry, która od lat analizuje wykonanie techniczne gier, tym razem wzięła pod lupę Rime na PS4/PS4 Pro oraz PC. O ile okazało się, że ten tytuł hulający na Unreal Engine 4 nie ma większych problemów z wydajnością na PC, to kłopoty pojawiają się po odpaleniu gry na PS4/PS4 Pro.

Rime wspiera w pełni PS4 Pro, oferując m.in. znacznie lepsze cienie i filtrowanie tekstur. O dziwo jednak Rime nie oferuje na mocniejszej konsoli wyższej rozdzielczości, działając w natywnym 1080p.

Największy problem Rime odpalone na PS4 i PS4 Pro ma z płynnością animacji w związku z "niezablokowanym" frameratem. Pomimo faktu, że gra bardzo rzadko schodzi poniżej 30 fps, ogólne wrażenie z rozgrywki jest wg DigitalFoundry dalekie od ideału. "Na wyświetlaczach 60Hz mamy wrażenie porwanej, niepłynnej animacji". - twierdzi ekipa. Redakcja dobrze obrazuje to w porównaniu między wersją PC i PS4 Pro w okolicach 5 minuty poniższego nagrania.

Okazuje się jednak, że również na PC występują problemy. By utrzymać 60 fps w Rime trzeba posiadać bardzo mocną konfigurację sprzętową. Loadingi też mogłyby przebiegać żwawiej.

Źródło: własne

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper