Horror inspiracją dla nowego Tomb Raidera
W roku 2006 ekipa z Crystal Dynamics pracowała nad ciekawie zapowiadającym się survival horrorem osadzonym w otwartym świecie. Mimo iż projekt ostatecznie został skasowany, zainspirował twórców nowego Tomb Raidera.
W roku 2006 ekipa z Crystal Dynamics pracowała nad ciekawie zapowiadającym się survival horrorem osadzonym w otwartym świecie. Mimo iż projekt ostatecznie został skasowany, zainspirował twórców nowego Tomb Raidera.
Czytając pierwsze wzmianki o grze, trochę szkoda, że nie udało się zrealizować do końca tego projektu. Akcja gry osadzona była w post-apokaliptycznej Ameryce, zniszczonej przez trzęsienia ziemi. Miasta opanowane zostały przez rożnego rodzaju kreatury nieznanego pochodzenia, wrażliwe na światło słoneczne. Klimat rodem z "Jestem Legendą" potęgowała klimatyczna sceneria, w której przewijał się motyw wyniszczonego kataklizmami miasta.
Jak możecie zobaczyć na szkicach koncepcyjnych, autorzy gry mieli już nawet kilka pomysłów na wykorzystanie światła. Mowa o sali, w której lustra odbijające promienie słoneczne miały nam pomóc w eksterminacji wrogów. Główny bohater podobnie jak Lara, dysponował też dwoma pistoletami, a za samo strzelanie odpowiedzialne były spusty.
Tytuł miał zawitać na PS3 i Xboksa 360, jednak ostatecznie prac nad nim nigdy nie ukończono. Gotowe materiały posłużyły natomiast za inspirację dla nowego Tomb Raidera. Jak widać nie tylko seria Uncharted miała tutaj swój udział.