Po PlayStation VR znów ustawiają się kolejki

Gry
4106V
Po PlayStation VR znów ustawiają się kolejki
Bartosz Dawidowski | 27.01.2017, 08:18

Wczoraj po PlayStation VR ustawiały się w Japonii kolejki. Jak to możliwe? W końcu sprzęt trafił do sklepów potomków samurajów już w październiku 2016 r.

Być może działa tu wizja kolejnych dodatków ujawnianych przez Bandai Namco, dzięki którym można zabrać wirtualną dziewczynę na randkę? Zapewne Summer Lesson jest dla wielu Japończyków ważnym argumentem, przemawiającym za zakupem gogli VR. Najważniejszy fakt jest jednak taki, że Sony nie przygotowało odpowiedniej ilości PlayStation VR, w związku z czym nie tylko w amerykańskich i europejskich, ale też w japońskich sklepach panuje niedobór towaru.

Dalsza część tekstu pod wideo

Brak PlayStation VR w sklepach przed Świętami

Gdy na półkach sklepowych nie ma towaru, tworzą się długie kolejki, by wywalczyć ostatnie sztuki, które pozostały w sieciach sprzedaży. Japończycy od wielu tygodni czekali na dostawy PlayStation VR, a kiedy w końcu towar pojawił się w sklepach, doszło do sytuacji, którą możecie zobaczyć na zdjęciach w galerii poniżej. Wg serwisu Kotaku Japończycy ustawiali się w długich ogonkach tylko po to, by mieć szansę na zakup PlayStation VR, bo egzemplarzy gogli wirtualnej rzeczywistości prawie zawsze było za mało, by zaspokoić zapotrzebowanie wszystkich oczekujących osób.

Można oczywiście twierdzić, że to element strategii Sony, które chce w ten sposób sterować nastrojami konsumentów, ale - powiedzmy sobie szczerze - to naciągane teorie. Wygląda po prostu na to, że firma nie doceniła zainteresowania swoimi goglami VR i przegapiła okres najgorętszych, szalonych zakupów, czyli grudzień 2016 r. Już miesiąc temu, jeszcze przed Świętami donosiliśmy, że PlayStation VR jest praktycznie niedostępne w wielkich sieciach sprzedaży i z pewnością to niedopatrzenie Sony musi boleć, bo następna okazja do takich impulsywnych zakupów dla milionów osób szukających pomysłu na prezent będzie dopiero w listopadzie/grudniu 2017 r.

Hitem sprzedaży na rynku japońskim, w kategorii gier VR, jest Summer Lesson. Pamiętajmy jednak, że kilka dni temu pojawiła się również wirtualna opcja w Dead or Alive: Xtreme 3, co z pewnością nie pozostaje bez wpływu na zachowania Japończyków.

Poniżej można przypomnieć sobie, jak wyglądała japońska premiera PlayStation VR w październiku.

Źródło: własne

Komentarze (129)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper