Deweloperzy wybierają najlepsze gry 2016 roku. Uncharted 4: Kres Złodzieja docenione
Już wkrótce rozpoczniemy tegoroczne Debeściaki, dzięki którym czytelnicy PPE oraz PSX Extreme wybiorą najlepsze produkcje 2016 roku. Z podobnym zadaniem zmierzyli się znani deweloperzy i dzięki temu możemy poznać ich opnie na temat wydanych tytułów.
Na blogu PlayStation pojawiło się ciekawe podsumowanie roku. Znani deweloperzy postanowili wybrać najciekawszą grę 2016 roku. Zestawienie jest dość różnorodne i przedstawia kilka ciekawostek – dla przykładu twórca The Last Guardian rozkochał się w Dragon Quest Builders.
Warto nawet zauważyć, że znalazł się śmiałek, który najbardziej docenił – producent Dreams z wielką radością latał po kolejnych planetach i możemy mieć tylko nadzieję, że nie jest to wiadomość podprogowa. Tak prezentują się szczegóły:
Batman: Arkham VR
- Phil Nightingale, Senior Designer, Tethered, Secret Sorcery
Battlefield 1
- Yosuke Hayashi, Game Director, Nioh, Team Ninja
Call of Duty: Infinite Warfare
- Dominic Guay, Senior Producer, Watch Dogs 2 , Ubisoft Montreal
Darkest Dungeon
- Jason Vandenberghe, Creative Director, For Honor, Ubisoft Montreal
Dark Souls III
- David Guillaume, Artistic Director, The Crew, Ivory Tower
- Alex Kanaris-Sotiriou, Art Director, RIGS, Guerrilla Cambridge
- Mikael Haveri, Head of Publishing, Nex Machina, Housemarque
Dishonored 2
- Matthias Worch Design Director, Mafia III, Hangar 13
- Lilith Newman, FX/Tech Art Producer, Borderlands, Gearbox Software
Doom
- John Watson, technical director, The Banner Saga, Stoic
- Gavin McCarthy, Art Director, Way of the Passive Fist, Household Games Inc
- Andrew Kephalidis, Gameplay Animator, Watch Dogs, Ubisoft Montreal
Dragon Quest Builders
- Fumito Ueda, Game Designer, The Last Guardian
EVE Valkyrie
- Mark Lintott, Technical Director, PS VR Worlds, London Studio
Far Cry Primal
- Stéphane “Fergus” Beley, Game Director, The Crew, Ivory Tower
Final Fantasy XIV
- Jason Schroeder, Senior Producer, South Park: The Fractured But Whole, Ubisoft San Francisco
Final Fantasy XV
- Ken Chua, Associate Software Engineer, Rise of the Tomb Raider, Crystal Dynamics
- Spencer Yip, Director, Fallen Legion, YummyYummyYummy
Firewatch
- Jean-François Dugas – Executive Game Director, Deus Ex: Mankind Divided, Eidos Montreal
- Dominic Matthews, Product Development, Hellblade, Ninja Theory
- Eric Monacelli, Director of Communications, Infinity Ward
Hyper Light Drifter
- Jeff Shaw, Game Designer, Plants v Zombies: Garden Warfare 2, PopCap
Inside
- Guillaume Voghel, Producer, Mordheim: City of the Damned, Rogue Factor
- David Cage, Director, Detroit: Become Human, Quantic Dream
NBA 2K17
- Nouredine Abboud, Senior Producer, Ghost Recon: Wildlands, Ubisoft Paris
No Man’s Sky
- Michelle Ducker, Producer, Dreams, Media Molecule
Overcooked
- Audrey Leprince, co-founder of The Game Bakers, Furi, The Game Bakers
Overwatch
- Matt Grise, Associate Producer, Rise of the Tomb Raider, Crystal Dynamics
- Martin Kvale, Audio Lead, Mosaic, Krillbite
PlayStation VR
- Katsuhiro Harada, Project Director, Tekken, Bandai Namco
Rez Infinite
- Michael Gamble, Producer, Mass Effect Andromeda, BioWare
- Andy Robinson, Writer, Yooka-Laylee, Playtonic Games
The Witness
- Ian Milham, Game Director, Rise of the Tomb Raider, Crystal Dynamics
- James Austin, Director, Boundless, Wonderstruck
The Last Guardian
- Dave Thatch, Senior Director, International Software Development & Special Operations for SIE Worldwide Studios America
Titanfall 2
- Brian Hayes, Creative Director, EA Sports UFC 2, EA Canada
- Dave Crooks, Game Designer, Enter the Gungeon, Dodge Roll
- Mathijs de Jonge, Game Director, Horizon Zero Dawn,Guerrilla Games
Uncharted 4: A Thief’s End
- Jake Solomon, Creative Director, XCOM 2, Firaxis Games
- Masachika Kawata, Producer, Resident Evil 7, Capcom
- Chris Davis, Founder, The Escapists, Mouldy Toof Studios
- Sébastien Arnoult, Producer , Steep, Ubisoft Annecy
- Tim Wileman, Producer, Lego Star Wars The Force Awakens, TT Games
- Gaz Deaves, Social Marketing Manager, Batman: Arkham VR, Rocksteady
- Sarah Hebbler, Executive Producer, Rocket League, Psyonix
- Eric Jensen, Sr Game Designer, Days Gone, Bend Studio
- Scott Campbell, Creative Director, Starblood Arena, WhiteMoon Dreams
- Hermen Hulst, Managing Director and Co-Founder, Horizon: Zero Dawn, Guerrilla Games
- Tim Schafer, Co-Founder and Designer, Grim Fandango, Double Fine
Uncharted: The Nathan Drake Collection
- Mark O’Connor, Producer, Wipeout Omega Collection, Sony XDev
The Playroom VR
- Andrew Wilans, Lead Designer, EVE: Valkyrie, CCP Games
Zdradzę tylko, że nasze głosowanie rozpocznie się na PPE już wkrótce… ;)