W Prey zabawimy się w śmieciarza
Po znakomitym Dishonored 2 można robić już sobie smak na Prey. W końcu Arkane Studios udowodniło już wcześniej dwukrotnie, że potrafi tworzyć wspaniałe gry z kamerą FPP.
Ostatnio otrzymaliśmy 9 minutowy gameplay z Prey, dzięki któremu mogliśmy podejrzeć, jak naprawdę wygląda przemienianie się w rozmaite przedmioty w trakcie rozgrywki (w produkcji zmienimy się np. na chwilę w kubek, by przedostać się przez wąską szczelinę).
Dziś pora na kolejne informacje, które podajemy za magazynem GameInformer. Redakcja najpopularniejszego drukowanego periodyku branżowego na świecie otrzymała kilka ekskluzywnych screenshotów, prezentujących temat rzemieślniczy w Prey. Na obrazku widać jedną z maszyn "recyklingowych", do których przesyłamy wszystkie śmieci przechowywane w ekwipunku postaci. Ricardo Bare z Arkane powiedział, że studio chce by przetwarzanie śmieci na broń i przydatne gadżety było "jak najbardziej fizyczne i namacalne". Po wrzuceniu żelastwa do maszynki zobaczymy zatem, jak śmieci są przetwarzane, a następnie jak pojawia się produkt końcowy. Gracz będzie musiał nawet fizycznie umieszczać elementy składowe w maszynerii, a nie tylko wybierać komendy z menu.
Na kolejnym obrazku widać Gloo Gun, broń defensywną, którą naukowcy ze statku kosmicznego Talos I wykorzystują do podporządkowywania sobie kosmitów. Gloo Gun wykorzystamy jednak również jako miotacz masy zatykającej dziury w rurach gazowych, albo do stworzenia prowizorycznych schodów, pozwalających na wejście na niedostępną normalnie kondygnację.
Ostatni z obrazków przedstawia "Recycle Chargers". Są to małe urządzenia w kształcie granatów, które stanowią "mini recyklery", czyli przenośne wersje maszyny do przetwarzania śmieci. Upuszczając taki gadżet na ziemię, "granat" przerobi wszystkie śmieci znajdujące się w danym pomieszczeniu.