Devil's Third nie osiągnęło sukcesu przez Nintendo? Tomonobu Itagaki przypomina o swoim istnieniu

Gry
861V
Devil's Third nie osiągnęło sukcesu przez Nintendo? Tomonobu Itagaki przypomina o swoim istnieniu
Wojciech Gruszczyk | 17.11.2016, 18:07

Devil's Third to jeden z największych crapów ubiegłego roku. Tytuł wyglądał źle, oferował archaiczne mechaniki, a w dodatku studio przygotowało koszmarną fabułę. Tomonobu Itagaki uważa jednak, że największym problemem gry nie była jej jakość, a postępowanie przedstawicieli Nintendo.

Devil's Third zadebiutowało w 2015 roku wyłącznie na Nintendo Wii U i gra może pochwalić się zabójczą średnią ocen na poziomie 43%. Produkcja od początku musiała spotkać się z bardzo negatywnymi opiniami graczy oraz dziennikarzy, bo prezentowała oprawę oraz systemy z poprzedniej generacji. Pozycji nie uratował również fabuła oraz tryb sieciowy. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Tomonobu Itagaki długo nie mógł pogodzić się z opiniami, bo jego zdaniem przez lata tworzył „grę wszech czasów”, która miała na nowo zdefiniować gatunek i rozkochać sobie tłumy. Znany deweloper po kilku miesiącach ciszy ponownie wypowiedział się o swoim dziele.

Twórca zaznaczył, że jego zdaniem Nintendo nie zajęło się odpowiednią promocją. Autor podobno od dłuższego czasu starał się zareagować, ale zespół odpowiedzialny za grę nie słuchał jego uwag. Itagaki wspomniał nawet o braku odpowiedniego przedstawienia trybu sieciowego – Nintendo nie zorganizowało dla Devil's Third specjalnych sesji dla dziennikarzy, dzięki którym mogliby dokładnie zrozumieć mechaniki i dobrze przedstawić zmagania. Podobną praktykę bardzo często stosuje Microsoft, który pozwala redaktorom grać z twórcami.

W sumie nie specjalnie dziwi mnie postępowanie wydawcy, który nawet w swoim czasie nie chciał wrzucić projektu na rynek. Tytuł nie mógł w ubiegłym roku osiągnąć sukcesu, bo autorzy spóźnili się z premierą o dobre kilka lat.  

Źródło: Third

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper