Cyberpunk 2077 z wielkim, żyjącym miastem? CD Projekt RED i inne polskie studia wnioskują o dofinansowania

Gry
3226V
Cyberpunk 2077 z wielkim, żyjącym miastem? CD Projekt RED i inne polskie studia wnioskują o dofinansowania
Wojciech Gruszczyk | 27.09.2016, 18:05

Wielu rodzimych deweloperów szuka dofinansowań, dzięki którym powstają nowe produkcje. Tak dzieje się od dawna, ale dzięki dokładnemu rejestrowi wniosków możemy zapoznać się z projektami znanych formacji. Przedstawione szczegóły ujawniają ciekawostki od między innymi CD Projekt RED, Flying Wild Hog, czy też Techlandu. 

W pierwszej połowie 2016 roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zapowiedziało przekazanie 80 mln zł dla twórców gier. Deweloperzy mogli przedstawić swoje projekty, dzięki którym rozbudują i ulepszą swoje przyszłe produkcje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dzisiaj ujawniono 68 propozycji. Wspominany w tytule CD Projekt RED zaprezentował aż cztery pomysły i wygląda na to, że trzy z nich mają na celu ulepszenie nadciągającego Cyberpunk 2077:

  • City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem
  • Animation Excellence - kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi
  • Cinematic Feel - kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi

Warto na pewno przyjrzeć się pierwszej technologii, która na pewno ma za zadanie upiększyć nową pozycję CD Projekt RED. Już w Wiedźmin 3: Dziki Gon nie narzekaliśmy na małe miasta, ale widocznie deweloperzy z Warszawy stawiają na jeszcze większy rozmach. W przypadku czwartego projektu, REDzi potrzebują gotówki na rozgrywkę sieciową… A jednocześnie GOG przedstawił projekt rozgrywki cross-platformowej – pewnie w obu przypadkach pomysły mogą ulepszyć Gwent: The Witcher Card Game:

  • Seamless Multiplayer - kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi
  • System generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych 

Autorzy Shadow Warrior 2 chcą ulepszyć swój autorski silnik RoadHog 2, a Techland zbiera gotówkę na nowy tytuł? Studio szuka pieniędzy dla RPG-akcji:

  • "Opracowanie grywalnego prototypu interakcji z przeciwnikami nietypowych rozmiarów, dla gier z kategorii FPP, action-RPG, rozgrywanej w autorskim świecie fantasy, z wykorzystaniem technologii DirectX12."
  • Opracowanie nowatorskiej technologii wspierania efektywności produkcji zaawansowanych technologicznie gier AAA

Interesujący projekt przestawiło 11 bit studio, które zamierza stworzyć technologię wspomagającą cyfrową dystrybucję i sprzedaż w oparciu o aktywność użytkowników:

  • Opracowanie technologii autonomicznego systemu analitycznego wspomagającego cyfrową dystrybucję i sprzedaż gier w oparciu o aktywności innych użytkowników - Games Republic 3.0 (GR 3.0) 

Najwięcej pieniędzy – ponad 10 milionów – potrzebuje Bloober Team, które najwidoczniej nie zamierza zrezygnować z horrorów. Ekipa chce zautomatyzować rozgrywkę:

  • Opracowanie samouczącego się się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza

Projekt związany z mechanizacją gameplayu przedstawił również iFun4all:

  • Opracowanie systemu automatycznego modelowania rozgrywki w oparciu o real world data dzięki opracowaniu i zastosowaniu inteligentnego agenta testującego oraz automatyzacji procesu balansowania rozgrywki

Jak widać rodzime ekipy nie próżnują! Jeśli jesteście zainteresowani pełnym zestawieniem wszystkich projektów, to zapraszam w to miejsce.  

Źródło: własne

Komentarze (48)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper