Square Enix chwali się technologią użytą przy tworzeniu Final Fantasy XV

Gry
1243V
Square Enix chwali się technologią użytą przy tworzeniu Final Fantasy XV
Bartosz Dawidowski | 27.07.2016, 08:11

Square Enix skupia się w ostatnich dniach na promocji filmu "Kingsglaive", który trafi do kin w USA już pod koniec sierpnia. Nie można zapominać jednak, że wielkimi krokami nadciąga wyczekiwany od prawie dekady Final Fantasy XV.

Tym razem deweloperzy ze Square Enix prezentują szczegóły zastosowanej technologii w Final Fantasy XV. Japońscy twórcy przygotowali dwa odczyty w trakcie Siggraph 2016, na których zademonstrowano sztuczki renderowania oraz inne programistyczne ciekawostki, chociażby takie jak "AI Pathing" (wyszukiwanie ścieżek w lokacjach przez NPC-ów).

Dalsza część tekstu pod wideo

Czym dokładnie chwali się Square Enix? W zasadzie rzeczami, które są dzisiaj standardem w wielu grach AAA. Chodzi o animację opartą o liczoną w czasie bieżącym fizykę gry, dynamiczną fizykę wiatru, dynamiczne renderowanie chmur i wielowarstwowej mgły. Na deser zademonstrowano efekty opadów deszczu oraz efekty refleksów świetlnych, np. na karoserii samochodu, gdzie odbija się niebo.



Całą prezentację, wraz ze wszystkimi niuansami technicznymi, znajdziecie poniżej. Wykład Square Enix trwa ok. półtorej godziny.

 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.

Źródło: własne

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper