Technologiczna przewaga komputerów nad konsolami zadecydowała o pecetowej eksluzywności nowego Quake'a

Gry
1358V
Technologiczna przewaga komputerów nad konsolami zadecydowała o pecetowej eksluzywności nowego Quake'a
Kuba Kleszcz | 30.06.2016, 18:30

Ekskluzywność Quake Champions na pewno rozsierdziła niejednego z Was. O decyzji ograniczenia nowej gry id Software do zaledwie jednej platformy przesądziła specyfika grania na komputerach osobistych.

Tim Willits z id Software wyjaśnia, że poszło m.in. o liczbę klatek na sekundę, jakie można osiągnąć na każdym ze sprzętów:

Dalsza część tekstu pod wideo

Wzięliśmy pod uwagę wszystko od częstotliwości próbkowania myszki po upewnienie się, że monitor jest w stanie wystarczająco prędko odświeżać obraz. Już przy Quake Live zauważyliśmy, że przejście z 30 na 60 klatek robi ogromną różnicę, ale nawet przy skoku z 60 do 120 jest ona zauważalna.

Projektant Quake Champions przyznaje, że większość odbiorców (włącznie z nim) nie jest w stanie wyłapać w takim wypadku różnicy. Przy nowym Quake'u twórcy skupili się na hardkorowych i profesjonalnych graczach, którzy są dla studia szczególnie ważni:

Istnieją gracze, którzy są wręcz nieludzcy. Nie możemy wyjść na scenę i powiedzieć, że robimy dla nich grę, która nie będzie szalenie szybka. Gdybyśmy stracili zawodowych graczy, bylibyśmy w tarapatach - przekonuje Tim Willits.

Dlatego to gra pecetowa. Zero wymówek. Zero ograniczeń.

Jeśli przykucie Quake Champions do kompów Wam nie przeszkadza, to powinniście zaznaczyć w kalendarzu 4-7 sierpnia. Wtedy odbędzie się Quakecon, na którym powinniśmy poznać więcej szczegółów.

Źródło: http://gamingbolt.com/quake-champions-is-pc-exclusive-due-to-high-frame-rate-requirements

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper