"Dla indie dewelopera to nie jest duży problem" - twórcy Guacamelee! o PS4 NEO
Praktycznie o tydzień możemy przeczytać kolejne plotki o nowych urządzeniach Sony i Microsoftu, które podobno mają zadebiutować jeszcze w tym roku. Słyszymy również głosy, że deweloperzy AAA wcale nie są zadowoleni z tego faktu, ale, jak się okazuje, twórcom niezależnym, to wcale nie robi wielkiej różnicy.
Wypowiedział się na ten temat współzałożyciel studia DrinkBox - Chris Harvey. Zespół ten możecie kojarzyć z takich gier, jak Guacamelee! Super Turbo Championship Edition lub Severed. Okazuje się, że w przeciwieństwie do ekip zajmujących się wysokobudżetowymi grami, twórcy niezależni niespecjalnie przejmują się plotkami o premierze mocniejszych urządzeń. Wszystko rozbija się o to, że deweloperzy AAA będą musieli włożyć dodatkowy czas i pieniądze w testowanie lepszych wizualnie gier, gdy tymczasem ten problem kompletnie nie dotyka twórców indie.
Dla indie dewelopera to nie jest duży problem. Nasze gry i tak nie wykorzystują wszystkich możliwości tego urządzenia. Z naszego punktu widzenia, może się to wiązać jedynie z dodatkowymi kwestiami certyfikacyjnymi, by upewnić się, że gra działa poprawnie, ale nie będziemy musieli gruntownie przebudowywać naszego patentu na tworzenie gier konsolowych.
Z perspektywy logistycznej ważne jest jedynie, jak mówi Harvey, jak najwcześniejsze opublikowanie gry na nowo debiutującej konsoli.
Wygląda zatem na to, że nowe urządzenie debiutujące w połowie generacji, stanowi jedynie problem dla największych studiów deweloperskich.